Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 09:06Gustaf, jag och en löparkompis tänkte pröva 3/4-delar av banan nästa vecka, efter jobbet. Vi jobbar i Kista, så vi tänkte springa upp via Helenelund, sedan norrut till vändpunkte och tillbaka in till Stadion. Borde bli ca 30 km. Lugnt tempo, förmodligen r
Gustaf, jag och en löparkompis tänkte pröva 3/4-delar av banan nästa vecka, efter jobbet. Vi jobbar i Kista, så vi tänkte springa upp via Helenelund, sedan norrut till vändpunkte och tillbaka in till Stadion. Borde bli ca 30 km. Lugnt tempo, förmodligen r
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 12:26Hade varit sjukt roligt... Men jag jobbar på Liljeholmen så det kan bli lite tajt att hinna upp norr om stan till den tiden en vardag.
Hade varit sjukt roligt... Men jag jobbar på Liljeholmen så det kan bli lite tajt att hinna upp norr om stan till den tiden en vardag.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 14:45Ni som bor i området och har testsprungit sträckan:
Hur många höjdmeter blir det totalt på vägen? Det vore intressant att jämföra mot de kuperade rundor jag försöker hitta där jag bor!
Ni som bor i området och har testsprungit sträckan:
Hur många höjdmeter blir det totalt på vägen? Det vore intressant att jämföra mot de kuperade rundor jag försöker hitta där jag bor!
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 14:54GPSies säger 146+145 stigmeter totalt (vändmärket skulle alltså ligga 1 m högre än start/mål).
GPSies säger 146+145 stigmeter totalt (vändmärket skulle alltså ligga 1 m högre än start/mål).
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 16:34Jag har för mig att sträckningen inte kommer gå upp till vändmärket och eftersom jag är uppvuxen ett stenkast från vändmärket så kan jag säga att det är tur det, för där är det inte mycket plats att röra sig på 😀
Vändmärket ligger dock på en höjd ovanfö
Jag har för mig att sträckningen inte kommer gå upp till vändmärket och eftersom jag är uppvuxen ett stenkast från vändmärket så kan jag säga att det är tur det, för där är det inte mycket plats att röra sig på 😀
Vändmärket ligger dock på en höjd ovanfö
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 17:50Ja, det är nog sant att plätten kring vändmärket inte funkar för ett lopp med massdeltagande.
Om vändningen sker nere på stora vägen få blir det nog en 7-8 meter mindre stigning.
Att tänka på är att fördelen med en vändbana annars är att varje uppförsb
Ja, det är nog sant att plätten kring vändmärket inte funkar för ett lopp med massdeltagande.
Om vändningen sker nere på stora vägen få blir det nog en 7-8 meter mindre stigning.
Att tänka på är att fördelen med en vändbana annars är att varje uppförsb
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 20:22Då är min träningsrunda inte helt fel ute, på 9km ger den 90 m stigning. I helgen säger träningsprogrammet 14km, så då kör jag den mest kuperade delen en extra vända, det blir nog bra 🙂
Då är min träningsrunda inte helt fel ute, på 9km ger den 90 m stigning. I helgen säger träningsprogrammet 14km, så då kör jag den mest kuperade delen en extra vända, det blir nog bra 🙂
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 20:44Men hjälp!!!!!!!!!....det rundningsmärket vill jag verkligen runda innan jag kutar tillbaka...oavsett hur trång eller hur många höjdmeter till det blir. Ska jag behöva använde ordet "kult"...nu gäller det bara att hitta å se var rundningen skedde typ..?!
Men hjälp!!!!!!!!!....det rundningsmärket vill jag verkligen runda innan jag kutar tillbaka...oavsett hur trång eller hur många höjdmeter till det blir. Ska jag behöva använde ordet "kult"...nu gäller det bara att hitta å se var rundningen skedde typ..?!
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 20:50Mina föräldrar kommer att spana efter mig vid pinnen, hur ska det här gå??????
Mina föräldrar kommer att spana efter mig vid pinnen, hur ska det här gå??????
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 20:52Pinnen..???????????????????????????????
Pinnen..???????????????????????????????