Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 22:47Nu ska vi reda ut det här så att alla förstår.
När originalmaran sprangs 1912 så gjorde man det till en vändplats i närheten av Sollentuna kyrka där löparna rundade en påle.
Ett år efter olympiaden uppfördes ett minnesmonument på vändplatsen. Det fick
Nu ska vi reda ut det här så att alla förstår.
När originalmaran sprangs 1912 så gjorde man det till en vändplats i närheten av Sollentuna kyrka där löparna rundade en påle.
Ett år efter olympiaden uppfördes ett minnesmonument på vändplatsen. Det fick
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 09:55Jag får väl tacka det "sentida rundningsmärket" för en utsökt redogörelse av vad som hänt samt dagens verklighet. Blir kanske att ta ett beslut i steget som man säger..men visst låter det spännande att runda pinnan var den än står typ..!?
Jag får väl tacka det "sentida rundningsmärket" för en utsökt redogörelse av vad som hänt samt dagens verklighet. Blir kanske att ta ett beslut i steget som man säger..men visst låter det spännande att runda pinnan var den än står typ..!?
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 14:38Tror loppet går runt pinnen. I inbjudan står det:
"Minnesstenen är idag placerad drygt 40 m norr om vändpunkten för 1912 års OS-lopp.
Denna minnessten, som står vid sidan av vägen utanför Sollentuna Kyrka, blir vändpunkt för Jubileumsmarathon Stockholm 19
Tror loppet går runt pinnen. I inbjudan står det:
"Minnesstenen är idag placerad drygt 40 m norr om vändpunkten för 1912 års OS-lopp.
Denna minnessten, som står vid sidan av vägen utanför Sollentuna Kyrka, blir vändpunkt för Jubileumsmarathon Stockholm 19
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 15:01Jag inser att jag inte hade läst på ordentligt; framför allt oroade jag mig för hur jag skulle hitta en tillräckligt stor näsduk. Men nu ser jag att detta hade arrangörerna redan tänkt på: "Vid nummerlappsutdelningen den 13 juli får alla anmälda en stor n
Jag inser att jag inte hade läst på ordentligt; framför allt oroade jag mig för hur jag skulle hitta en tillräckligt stor näsduk. Men nu ser jag att detta hade arrangörerna redan tänkt på: "Vid nummerlappsutdelningen den 13 juli får alla anmälda en stor n
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 18:29Ja se dessa fantastiska kvinnor med sina underbara å oersätterliga hufvudbonader...!? Detta lär bli ytterligare en mara med kameran i högsta beredskap...(Ja vill åxå krama "pinnen" Micke..!).....
Ja se dessa fantastiska kvinnor med sina underbara å oersätterliga hufvudbonader...!? Detta lär bli ytterligare en mara med kameran i högsta beredskap...(Ja vill åxå krama "pinnen" Micke..!).....
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 21:00Det blir inte myckert sexigare än så här va? 🙂
http://www.marathon.se/aktuellt/stilenligt-test-av-1912-ars-os-bana
Det blir inte myckert sexigare än så här va? 🙂
http://www.marathon.se/aktuellt/stilenligt-test-av-1912-ars-os-bana
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:11Stiligt Peter! Tur att de skickar med en beskrivning hur näsduken ska knytas.
Min granne "leder" på den första bilden, hoppas inte att det blir så varmt i sommar.
Stiligt Peter! Tur att de skickar med en beskrivning hur näsduken ska knytas.
Min granne "leder" på den första bilden, hoppas inte att det blir så varmt i sommar.
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 06:16Instämmer i beundrarkören. Nästa problem för mig blir nu att hitta lämpligt skägg alternativt mustasch. Jag har läst på lite här:
http://historia-cck.blogspot.com/2010/11/maktiga-skagg.html
Instämmer i beundrarkören. Nästa problem för mig blir nu att hitta lämpligt skägg alternativt mustasch. Jag har läst på lite här:
http://historia-cck.blogspot.com/2010/11/maktiga-skagg.html
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 06:52Camilla: betr värme, det är lugnt. På förekommen anledning vet jag att man kan svalka sig i fontänen vid Bergshamra.... 😉
Camilla: betr värme, det är lugnt. På förekommen anledning vet jag att man kan svalka sig i fontänen vid Bergshamra.... 😉
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 08:18@ Brita; det är dags att träna på, nej jag menar odla skägget om det ska bli nåt 😉
Tack för tipset Kristina 🙂
Är det någon som vet hur lång badpaus man får ta?
@ Brita; det är dags att träna på, nej jag menar odla skägget om det ska bli nåt 😉
Tack för tipset Kristina 🙂
Är det någon som vet hur lång badpaus man får ta?