Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan det ha varit SM-maran 1911 på Valhalla IP, Göteborg?

Vad jag kan minnas så här i efterhand (dvs efter att ha kollat upp i mina resultat...ehe...) så var det 991106 och kallades Vintermarathon/Jubileumsloppet. Start i Östertälje i utkanten av Södertälje och gick sedan in mot Stockholm för att vända i dess ut

Anmälde mig nyss till den vanliga maran men såg ingen möjlighet att anmäla sig till Jubileumsmaran. Är de 1000 reserverade platserna tecknade redan? Var fanns möjligheten att anmäla sig?

Det fanns en checkbox för detta i listan med bla t-shirtbeställning.

Hmm, kanske missade den då jag inte tittade så noga där.

Det står på jubileumsmarans hemsida att banan är kuperad och att största höjdskillnaden är 41 m. På stockholms marathon uppges höjdskillnaden till ca 35 m, men den mest intressanta frågan är väl stor den totala höjdstigningen (och förlusten är). Lyckades

De är nog ganska likvärdiga. Prova själv den 11/7: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1042918

Nu har jag ju inte sprungit stockholmmarathon heller så jag har inget att jämföra med, men tänkte göra marathondebut nästa år och funderar på vilken jag ska välja...

@Emma

kör båda vetja, du har massor av tid för återhämtning mellan (H)

Om man av ett eller annat skäl inte vill köra båda så skulle jag säga såhär:

Jubileumsmarathon: Ett unikt tillfälle, historiens vingslag, stilig medalj (gissar jag), jippon kring tävlingen (hoppas jag), tråkig vändbana nära stora motorvägar.

Stockholm M