Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJulkalender för löpare
You need to log in to create posts and topics.

Lucka nummer 1

Vilka knep har ni för att nu i vintermörkret snabbt hitta tillbaka till gamla goda formen?

BILD:www.vanto.se/joppwebb/images/julkalendern/1.jpg

Knepet är att tänka på Beach 2009 😀

Synd bara att det är för enkelt att ändra tidplanen. Beach 2008 blev snabbt och enkelt Beach 2009 eller kanske Beach 2010. Men tanken är god. Jag har försökt lura min kropp med det tidigare, men han gick inte på det. Valde säckigare badbyxor istället.

Lite tävlingar på vägen till Beach 2009 är inte helt fel. Att veta att man ska springa ett sylvesterlopp kan nog få många att lägga på ett kol fram tills dess i alla fall. Efter det är det däremot sparsmakat med tävlingar fram tills våren kommer. Det är n

Vadå "tillbaka till gamla goda formen"? Jag har aldrig varit i bättre form än nu i dec 2008? (hv)

Gratulerar Peter. Sedan min storhetstid har jag hunnit bli dubbelt så gammal och hälften så snabb. Uthålligheten är inte att tala om. Men nu ska det bli ändring på det. Det vore skönt att som du kunna säga "bättre än någonsin".

Själv var jag som bäst i juni (upp till 5km) och i våras (längre än 5km). Sen dess har det svängt upp och ner (mest neråt) pga skador, sjukdomar kiropraktoringrepp och viloveckor.

Knepet för att återfå toppformen är busenkelt i teorin = Sätta fart på trä

Jag har aldrig varit i så bra form som i september 2008. Sedan dess har det bara gått utför och jag ser inte ände(a)n på eländet ännu..

Det här med Beach 2009 som mål kan ge vissa oväntade resultat.

För några år sedan träffade jag en kille på gymmet som tränade stenhårt. Han byggde muskler och avslutade i maj och början av juni med att deffa. Allt i avsikt för att kunna spänna sig på str

Ung pojkspolingen Markus vet nog inte mycket om gammal god form :-). Gammal är han ju knappast och jag har känt till honom sedan 2003 eller 2004 och under denna tid har han blivit allt bättre varje år som har förflutit.