Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJulkalender för löpare
You need to log in to create posts and topics.

Markus, jag tror du har en poäng i att det kan gå bättre om man tränar 😉
Trodde bara jag fyllt min livskvot med träning genom fler träningspass än dagar i veckan åren innan jag fyllt 20. Sedan skulle det bara vara att leva på gamla meriter.
Ack så jag be

Petteri, jo ack vad du bedrog dig 🙂

Jag är idag ungefär i samma form som jag var under 80-talet. Skillnaden är bara att Leif_A per idag är tvungen att träna lite mer. Eller mer korrekt uttryck, mycket mer.

Vilken tur du har, Leif som måste träna massor mer. Det är ju så kul!

Själv har jag bokat 30 maj 2009 för att hålla formen uppe under vintern.

Mitt vintertrick är att göra träningen så lätt att jag inte har något bra skäl att låta bli. Vintern är för mig en tid av njutträning, toppar formen gör jag under sommarhalvåret. Och ja, jag är en latmask, men jag vidhåller att den effektivaste träningen

Ellinor, jag håller med om att det är det kul med träning. Just nu har jag fokus på den mentala träningen. Där ligger bl.a. chokladätning i topp bland aktiviteterna.

Dessutom tror jag det kommer att kännas busenkelt att springa i vår om jag nu tränar tun

Det är mycket mer inspirerande att cykla på ett spinningpass när man blir peppad av sin omgivning än att trada framför TV:n där hemma, bara att köpa ett 10-kort och ta med en kompis så ni kan peppa varandra!

Lycka till!

Åsa, din träningsmodell för vintern kan nog passa mig bra. Har redan använt metoden under hösten. Men visst känns det lite tufft för en som tidigare tävlingsidrottat och inte räknat idrottandet som träning om det inte gjort ont i musklerna.

Björn, träningssällskap är alldeles säkert ett effektivt sätt att kämpa lite extra. Det minns jag väl sedan tiden som tävlingssimmare. Då jag trodde krafterna var slut fanns det hur mycket som helt mer att hämta då jag pressades av mina träningskompisar.

Lucka nummer 2

När på dagen tränar ni helst?

BILD:http://www.vanto.se/joppwebb/images/julkalendern/2dec.jpg

När det är ljust.