Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJulkalender för löpare
You need to log in to create posts and topics.

Som löparamatör fascineras jag av att vissa verkar ha dussintals löparskor i sin ägo. Själv har jag ett par (ja, ni läste rätt. 1 par) löparskor i bruk.

När detta par är slut som löparsko förvandlas de efter en rundtur i tvättmaskinen till ett par ”allt

"Varför vill alla springa med David P?"

Fyndiga svar på det mesta = underhållande träning

Mina utslitna löpskor (utan mönster på undersidan) blev stulna i entren till Filbornahallen i Helsingborg.

Semester skor !!!!krisar det med utrymme kan jag alltid kasta dem. 🙂
Eller så blir det gräsklipparskor.

Zenita: näst sista anhalten för mina gamla skor är också som gräsklipparskor. Glömde det nu när vintern är på gång och det är länge sedan senaste gräsklippningen. Efter det trampas hälkappan ner och de blir "hasa-ut-nära-huset-skor".

Eftersom jag veckopendlar och alltså bor på två ställen har jag dubbel uppsättning av en massa saker - bl.a. löparskor - så jaghar minst ett par teräng- och ett par asfalts-skor på varje ställe plus ett par extra asfaltsskor i stockholm och ett par extra

Mina skor har följande livcykel.

100-150 mil distans och långpass.
Ett års tjänst som back och intervallskor.
Ett till sju tusen års tjänst som ett par slit och slängskor att ha i trädgården etc.
Ett år gömda i källaren (där katten sover på dem!) efter a

Mina pensionerade Asics gel Nimbus skulle få en behaglig ålderdom på landet, men fick göra en sista insats i året Tjurrus som "dytossor" 🙂 Nu luktar dom skunk, men jag har inte hjärta att kasta dom. Det var ju dom som bar mig genom min allra första mara

Jag ser plötsligt nya affärsmöjligheter framför mig:

http://www.abcbronze.com/other.php

Kanske något att ta över till Sverige, annonsera här på Funbeat, och sen göra storkovan på "konservering" av allas avlagda favoritskor! 🙂

Men hallå! Ni ska inte kasta skorna utan lämna tillbaka dem till butiken eller till en insamling för återvinning 🙂

I senaste (gröna) numret av Runners World kan ni läsa hur det går till!