Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJulkalender för löpare
You need to log in to create posts and topics.

Åh, jag brukar köra med "heltidsjobbande-singel-med-barn-på-heltid"-ursäkten! Jag har helt enkelt inte tid att träna så mycket som jag egentligen skulle vilja. Sanning med modifikation, skulle man nog kunna säga, för inte sjuttsingen tränar jag vid varje

Ja, den ursäkten bör gå hem. Vem vågar säga nåot emot den?

Det borde vara svårare för mig att hitta en ursäkt efter att inte ha rört en fena under en hel vecka utan barnen - men det går alldeles utmärkt.

Lucka nummer 9

Jag vill med dagens lucka hylla Edward Skoog, vinnaren i gissningstävlingen angående antal fullföljande i december månads Vinterutmaning här på Funbeat.

Edwards motto enligt profilen: Det viktigaste är inte att vinna! Det är att komma fö

*haha*

Den där skulle passa klockrent in på varenda motionslopp på cykel 😀

Min bästa träningsform är den då inte motståndaren vet om att det är en tävling 😉
T ex först över övergångsstället eller först till lyktstolpen kan med fördel praktiseras på personer man inte känner. Om du mot förmodan skulle se ut att förlora så är det

Tyvärr lider jag lite av det där syndromet. Om jag ser någon framför mig så måste jag öka takten eller om jag blir omsprungen. Numera försöker jag aktivt motverka det, men det är inte världens lättaste.

Om man ska gå över till skidåkning så är detta fen

Jag är också drabbad av där där drivkraften att tävla mot andra som inte vet att jag tävlar mot dem:

"Jag ska springa ifatt honom innan jag kommer fram till bron"
"Om jag joggar lite lugnt här bakom en stund till, så kan jag nog rusa om henne för att se

Dagens lucka säger allt om mig 🙂

Det roligaste jag vet är att spurta förbi någon för att se om den andra personens tävlingslusta vaknar. Fast bara gasa på en liten bit och se hur h*n (oftast ett a) håller på att krevera av förolämpning och exploderar iväg. Strax därefter saktar jag ner f