Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:08Exakt var gäller som södra Sverige?
Exakt var gäller som södra Sverige?
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:16SMHI är ju tillförlitliga!
SMHI är ju tillförlitliga!
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:45David:
Det är inte något exakt begrepp men dom flesta förstår nog ungefär vad som avses.
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dra_Sverige
David:
Det är inte något exakt begrepp men dom flesta förstår nog ungefär vad som avses.
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dra_Sverige
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:50Skönt, då gäller det inte Skåne. Jag kan inte påminna mig om -20 grader här.
Skönt, då gäller det inte Skåne. Jag kan inte påminna mig om -20 grader här.
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:58Allt söder om Östersund är södrare än norr.
Allt söder om Östersund är södrare än norr.
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 17:48David:
"Skönt, då gäller det inte Skåne."Va? (detta hade jag nog kunnat skriva som svar till 90% av dina inlägg/one-liners)
David:
"Skönt, då gäller det inte Skåne."
Va? (detta hade jag nog kunnat skriva som svar till 90% av dina inlägg/one-liners)
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 17:56Tor: Testa att googla ironi och kolla de första... sju sidorna eller så? Sen kan du återkomma och försöka läsa Davids mening igen.
*ler vänligt mot*
Tor: Testa att googla ironi och kolla de första... sju sidorna eller så? Sen kan du återkomma och försöka läsa Davids mening igen.
*ler vänligt mot*
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 18:21Jessie:
Är det någon som kan ironi så är det jag och att bara skriva knasiga meningar är inte ironi.PS. Jag är inte ironisk.
Jessie:
Är det någon som kan ironi så är det jag och att bara skriva knasiga meningar är inte ironi.
PS. Jag är inte ironisk.
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 20:27Hm, kusinen i Skegriee pratade faktiskt om minus tjugo vid enstaka tillfällen ... men det kanske var att det kändes som det?
Man brukar tala om köldfaktor, som handlar om kombinationen av vind och temperatur. Luft som står stilla kyler inte lika mycket so
Hm, kusinen i Skegriee pratade faktiskt om minus tjugo vid enstaka tillfällen ... men det kanske var att det kändes som det?
Man brukar tala om köldfaktor, som handlar om kombinationen av vind och temperatur. Luft som står stilla kyler inte lika mycket so
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 20:48Subjektiva,personliga upplevelser är ju inte mätbara på samma sätt som man mäter väderlek å temp a la SMHI. "Rånigheten" förstärker ju känslan av kyla å att det är varmare uppe i fjällen med - 20 grader C än nere på platt-landet typ Solna (Världens platta
Subjektiva,personliga upplevelser är ju inte mätbara på samma sätt som man mäter väderlek å temp a la SMHI. "Rånigheten" förstärker ju känslan av kyla å att det är varmare uppe i fjällen med - 20 grader C än nere på platt-landet typ Solna (Världens platta