Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 12:56Paul,
mycket bra genomgång och inte alls nått svammel. Tackar för info.
Paul,
mycket bra genomgång och inte alls nått svammel. Tackar för info.
Quote from Funbeat user on 3 December 2010, 07:35Ibland kanske det är lite för kallt att springa men själv har jag sprungit 1 mil när det var - 33 grader och det gick förhållandevis bra. Det man nog bör tänka på är att dra ner på tempot avsevärt. Stor risk för astma om man drar på för mycket. Det viktig
Ibland kanske det är lite för kallt att springa men själv har jag sprungit 1 mil när det var - 33 grader och det gick förhållandevis bra. Det man nog bör tänka på är att dra ner på tempot avsevärt. Stor risk för astma om man drar på för mycket. Det viktig
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 14:53Är det inte en väldig skilnad på 15 minusgrader i Göteborg jämfört med 15 minusgrader i Östersund? Till exempel.
Är det inte en väldig skilnad på 15 minusgrader i Göteborg jämfört med 15 minusgrader i Östersund? Till exempel.
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 15:05Lena:
Vissa påstår att det där är en skröna.Igår kom från det Polska inlandet med -20 till -8 i Gbg och har min uppfattning klar.
Lena:
Vissa påstår att det där är en skröna.
Igår kom från det Polska inlandet med -20 till -8 i Gbg och har min uppfattning klar.
Quote from Catharina Brattlin on 4 December 2010, 15:13Jag tror inte att det är en skröna. Det har tydligen med luftfukigheten att göra. Precis som upplevelsen av värme förstärks vid hög luftighet (som under Midnattsloppet i Stockholm i år) så förstärks även känslan av kyla när det är mycket fukt i luften.
-
Jag tror inte att det är en skröna. Det har tydligen med luftfukigheten att göra. Precis som upplevelsen av värme förstärks vid hög luftighet (som under Midnattsloppet i Stockholm i år) så förstärks även känslan av kyla när det är mycket fukt i luften.
-
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 15:34Jag kan meddela att -10 i början var krispigt och skönt till skillnad från -2 med hög luftfuktighet idag. Allt i Göteborg.
Jag kan meddela att -10 i början var krispigt och skönt till skillnad från -2 med hög luftfuktighet idag. Allt i Göteborg.
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 15:41Jag håller som sagt var med er men enligt Pär Holmgren så är det en myt:
http://www.aftonbladet.se/vader/article6480628.ab
Jag håller som sagt var med er men enligt Pär Holmgren så är det en myt:
http://www.aftonbladet.se/vader/article6480628.ab
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 15:46Brukar han cykla i soliga södern? Jag har aldrig mött honom i -4 grader och 8-10 sekundmeter.
Brukar han cykla i soliga södern? Jag har aldrig mött honom i -4 grader och 8-10 sekundmeter.
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:00Jag litar mer på funbettare än meterologer 🙂
Jag litar mer på funbettare än meterologer 🙂
Quote from Funbeat user on 4 December 2010, 16:05Jag litar mest på mig själv och tycker att det är skillnad. Men man kan ju inte förneka det som meteorologerna säger. SMHI skriver t.ex:
"Många undrar om det stämmer att tjugo minusgrader i södra Sverige "känns" kallare än samma temperatur i norra Sverig
Jag litar mest på mig själv och tycker att det är skillnad. Men man kan ju inte förneka det som meteorologerna säger. SMHI skriver t.ex:
"Många undrar om det stämmer att tjugo minusgrader i södra Sverige "känns" kallare än samma temperatur i norra Sverig