Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 17:55Är det vettigt att springa i shorts vid - 19 grader?
Är det vettigt att springa i shorts vid - 19 grader?
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 18:01David, jag brukar köra 20x10 m då.
David, jag brukar köra 20x10 m då.
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 18:03Brevlådan T&R?
Brevlådan T&R?
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 19:36Det som inte dödar dig...
Det som inte dödar dig...
Quote from Jonny Persson on 27 November 2010, 19:40...ger dig ansträngningsastma...
...ger dig ansträngningsastma...
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 19:45Märkte förra vintern att jag inte var så besvärad av kylan, jag anpassade kläder och hastighet efter temperaturen. Underlagsmässigt tyckte jag också att det fungerade bättre vid temperaturer under -10.
Det som skulle få mig att tveka att ge mig ut är om d
Märkte förra vintern att jag inte var så besvärad av kylan, jag anpassade kläder och hastighet efter temperaturen. Underlagsmässigt tyckte jag också att det fungerade bättre vid temperaturer under -10.
Det som skulle få mig att tveka att ge mig ut är om d
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 19:51"Vid 15 minusgrader är luftfuktigheten noll, då blir stressen på luftvägar och slemhinnor stor, de måste både värma och fukta luften vi andas, säger Leif Bjermer, professor i lungmedicin och allergisjukdomar vid Lunds universitet.
...
Ren köldastma, som o
"Vid 15 minusgrader är luftfuktigheten noll, då blir stressen på luftvägar och slemhinnor stor, de måste både värma och fukta luften vi andas, säger Leif Bjermer, professor i lungmedicin och allergisjukdomar vid Lunds universitet.
...
Ren köldastma, som o
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 19:57Givetvis måste man sänka tempot när man springer i 25-30 gradig kyla. Man måste springa lugnt så man inte blir andfådd.
Givetvis måste man sänka tempot när man springer i 25-30 gradig kyla. Man måste springa lugnt så man inte blir andfådd.
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 20:36Kallaste marathonloppet jag kutat var Borlänge Nyårsmarathon för ett antal år sedan - 19 grader vid starten samt -22 grader nere vid älven. Tja man tog väl på sig lite extra då så det funkade finfint vad jag kommer ihåg.
Kallaste marathonloppet jag kutat var Borlänge Nyårsmarathon för ett antal år sedan - 19 grader vid starten samt -22 grader nere vid älven. Tja man tog väl på sig lite extra då så det funkade finfint vad jag kommer ihåg.
Quote from Funbeat user on 27 November 2010, 20:43Det beror på hur mycket det blåser också - vinden kyler väldigt.
Förra Råsta runt var det väl runt -13 har jag för mig, men blåste väldigt. Ett par stycken hade kritvita köldfläckar i ansiktet. Visst, inget man dör av, men förfrysa huden är inget jag vil
Det beror på hur mycket det blåser också - vinden kyler väldigt.
Förra Råsta runt var det väl runt -13 har jag för mig, men blåste väldigt. Ett par stycken hade kritvita köldfläckar i ansiktet. Visst, inget man dör av, men förfrysa huden är inget jag vil