Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöldgräns för löpning?
You need to log in to create posts and topics.

Glöm inte att vi är olika, så det som fungerar för mig ger dig köldastma.

Finns säker en anledning att många längdskidåkare har köldastma. Saknar fakta på detta.

Jag får ont i lungorna om det är för kallt ute, så jag springer väldigt mycket inne när det blivit kallt. Så sent som igår fick jag rethosta av att gå ute, vanligt rask promenad, så då är det lite dumt att provocera med löpning - hur långsamt man än tänkt

Då kan de använda en massa fina mediciner som är på röda listan.

Ölflaskor till återvinningsstationen.

När jag läste träningslära, biomek, fysiologi, anatomi osv på GIH för inte allt för många år sen så nämnde de en nedre gräns som ligger ungefär vid -10. Så länge vi andas genom näsan så är det lugnt eftersom luften då värms upp på vägen ner. När vi ansträ

När jag läste träningslära, biomek, fysiologi, anatomi osv på GIH för inte allt för många år sen så nämnde de en nedre gräns som ligger ungefär vid -10. Så länge vi andas genom näsan så är det lugnt eftersom luften då värms upp på vägen ner. När vi ansträ

Ungefär -8 idag och resultatet blev en stunds lätt hosta efter passet...

Idag ersatte jag näsan med en lungplus, och jag tycker att det funkar riktigt bra.

smörj absolut INTE in. den pajasen som skrev det har inte varit ute på vintern, inte när det är kallt iallafall. Huden andas och avger vätska kontinuerligt, dygnet runt året runt. smörj in "tjockt" eller vad tomten skrev, och du får isbildning under smör

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article8190294.ab

Skidor har gräns på -20. Som vissa tycker är för kallt.