Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 20:45På 25 kommer du upp för Ransvik, Lotta på åsen och Truedsfällan utan problem, mer än att du blir flåsig.
Ha så skoj!
På 25 kommer du upp för Ransvik, Lotta på åsen och Truedsfällan utan problem, mer än att du blir flåsig.
Ha så skoj!
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 20:46Tack 🙂
Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 00:19Måste säga att jag tyckte Sheldons räknare var briljant, om jag nu förstod och använde den rätt. 🙂 Får hoppas den får vara kvar uppe även om han nu trillat av pinn. ( http://sheldonbrown.com/gears/ för de som missade den i de andra inläggen)
Som motion
Måste säga att jag tyckte Sheldons räknare var briljant, om jag nu förstod och använde den rätt. 🙂 Får hoppas den får vara kvar uppe även om han nu trillat av pinn. ( http://sheldonbrown.com/gears/ för de som missade den i de andra inläggen)
Som motion
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 00:26Kom på några saker till. Lättare växlar är direkt nödvändiga för de använder jag i uppförsbackar. Däremot är jag mer tveksam till mitt behov av mycket tyngre växling. Kör sällan rally i nerförsbacke. Har alldeles för svårt att mentalt hantera risken att f
Kom på några saker till. Lättare växlar är direkt nödvändiga för de använder jag i uppförsbackar. Däremot är jag mer tveksam till mitt behov av mycket tyngre växling. Kör sällan rally i nerförsbacke. Har alldeles för svårt att mentalt hantera risken att f
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 08:30Är det någon som har någon uppfattning om man ska avstå från carbon-ram om man "har ett något högt BMI"... Eller är det lika starkt som alu? Har hört nått om att hjulen är den svaga länken i ett sånt resonemang. Åsikter?
Är det någon som har någon uppfattning om man ska avstå från carbon-ram om man "har ett något högt BMI"... Eller är det lika starkt som alu? Har hört nått om att hjulen är den svaga länken i ett sånt resonemang. Åsikter?
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 08:35Ramen är inte nåt problem, om det inte är nån skitdyr sak som är gjord för att vara extremt lätt (oavsett rammaterial, för övrigt), och då utesluta alla tyngre än 62 kg, typ... 😉
Nej, det är hjulen som du ska kolla på.
(Tekniskt sett är ett högt eller
Ramen är inte nåt problem, om det inte är nån skitdyr sak som är gjord för att vara extremt lätt (oavsett rammaterial, för övrigt), och då utesluta alla tyngre än 62 kg, typ... 😉
Nej, det är hjulen som du ska kolla på.
(Tekniskt sett är ett högt eller
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 11:08Skeppshult Z är en snygg cykel.
BILD:http://www.cykelguiden.nu/produkter/stora/3001.jpg
Skeppshult Z är en snygg cykel.
BILD:http://www.cykelguiden.nu/produkter/stora/3001.jpg
Quote from Funbeat user on 6 February 2009, 10:00..och hur var det nu - man skulle inte skaffa sig en vit cykel?
..och hur var det nu - man skulle inte skaffa sig en vit cykel?
Quote from Funbeat user on 6 February 2009, 12:47Statushöjningen av Ultegragruppen är väl bara prismässig. Har för mig att innan jul kunde man få den för runt 450 euro - compact.
Angående compact så tyckte jag att benen gick som lärkvingar med 34-klinga så jag satte på en 38 -12-23 bak. Kanske lite fö
Statushöjningen av Ultegragruppen är väl bara prismässig. Har för mig att innan jul kunde man få den för runt 450 euro - compact.
Angående compact så tyckte jag att benen gick som lärkvingar med 34-klinga så jag satte på en 38 -12-23 bak. Kanske lite fö
Quote from Funbeat user on 6 February 2009, 13:39Jag har kört en hel säsong på Shimano 560-hjul och jag väger 115 kg och förutom en riktning (vilket är normalt på alla nya hjul) så har dom fungerat utmärkt. Jag tippar på måndagsexemplar och jag skulle definitivt gå tillbaka med dom!
Jag har kört en hel säsong på Shimano 560-hjul och jag väger 115 kg och förutom en riktning (vilket är normalt på alla nya hjul) så har dom fungerat utmärkt. Jag tippar på måndagsexemplar och jag skulle definitivt gå tillbaka med dom!