Quote from Anders Wallerstedt on 2 February 2009, 13:04Annars kan man knappa in de olika kombinationer man brukar ha och skriva ut dem.
Annars kan man knappa in de olika kombinationer man brukar ha och skriva ut dem.
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 13:06Jag är så gammal att jag kör med huvudräkning om inte min abakus är i närheten.
Jag är så gammal att jag kör med huvudräkning om inte min abakus är i närheten.
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 13:22Nu vet jag att det är tråkigt att vara ordentlig, men tråden gällde en första racer. Är verkligen detaljer runt optimal utväxlingar jätte-överkurs i det fallet?
Nu vet jag att det är tråkigt att vara ordentlig, men tråden gällde en första racer. Är verkligen detaljer runt optimal utväxlingar jätte-överkurs i det fallet?
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 13:28På den första racern är utväxling(compakt 12-25) väsentligt eftersom det annars innebär att många slutar på grund av felaktig kadens(LÅG).
Kadensmätare är väldigt smart att köpa.Att lära sig hur växlarna är förhållande till varandra är grundkurs. DVS hu
På den första racern är utväxling(compakt 12-25) väsentligt eftersom det annars innebär att många slutar på grund av felaktig kadens(LÅG).
Kadensmätare är väldigt smart att köpa.
Att lära sig hur växlarna är förhållande till varandra är grundkurs. DVS hu
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 13:41Varför det, David?
Jag undrar helt allvarligt.
Varför det, David?
Jag undrar helt allvarligt.
Quote from Charlotte Skoglund on 2 February 2009, 13:56jag är så jäkla kass på huvudräkning så det fick bli en fixed istället.....(V)
jag är så jäkla kass på huvudräkning så det fick bli en fixed istället.....(V)
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 14:11David: du menar alltså att kasetten ska vara kompakt (nytt begrepp för mig). För visst menade du tidigare att vevpartiet INTE behöver vara kompakt för en nybörjare?
David: du menar alltså att kasetten ska vara kompakt (nytt begrepp för mig). För visst menade du tidigare att vevpartiet INTE behöver vara kompakt för en nybörjare?
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 14:46Många frågor och många svar i diskussioner på olika plan.
Nybörjare: Köp den cykeln som passar, med hjälp i butik.
Skitsamma om det är compakt eller vanligt vevparti om ni kör i Sverige.
Se till att få en kassette 12-25 ev 13-26 och kadensmätare.Ska
Många frågor och många svar i diskussioner på olika plan.
Nybörjare: Köp den cykeln som passar, med hjälp i butik.
Skitsamma om det är compakt eller vanligt vevparti om ni kör i Sverige.
Se till att få en kassette 12-25 ev 13-26 och kadensmätare.
Ska
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 14:59Okej, cool, tack!
Kan du utveckla varför man ska ha koll på utväxlingen? Det känns oerhört teoretiskt.
Okej, cool, tack!
Kan du utveckla varför man ska ha koll på utväxlingen? Det känns oerhört teoretiskt.
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 15:08Så ni lär er hur växlarna ligger egentligen.
Bättre att ha rak kedjelinje och så stor radie som möjligt på kedjan.
Slitage och effektförlust (nu är det teoretiskt).
Så ni lär er hur växlarna ligger egentligen.
Bättre att ha rak kedjelinje och så stor radie som möjligt på kedjan.
Slitage och effektförlust (nu är det teoretiskt).