Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 01:44Jag får nog säga att trippel kan vara bra. Man kan ha exempelvis 26-39-52, och det motsvarar ca 25 procent lägre lägstaväxel jämfört med en kompakt med 34 som lägsta.
Rätt konstruerat kan en trippel bli lika smidig som en kompakt, om man låter minsta dre
Jag får nog säga att trippel kan vara bra. Man kan ha exempelvis 26-39-52, och det motsvarar ca 25 procent lägre lägstaväxel jämfört med en kompakt med 34 som lägsta.
Rätt konstruerat kan en trippel bli lika smidig som en kompakt, om man låter minsta dre
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 13:12OK, man kanske kan sammanfatta det som att meningarna går isär om huruvida en nybörjare ska ha kompakt vevparti eller ej, då... 😉
Roligt med positiva erfarenheter av Columbus Pinta och Cykelcity! Känns som en het kandidat. Men självklart får provcyklin
OK, man kanske kan sammanfatta det som att meningarna går isär om huruvida en nybörjare ska ha kompakt vevparti eller ej, då... 😉
Roligt med positiva erfarenheter av Columbus Pinta och Cykelcity! Känns som en het kandidat. Men självklart får provcyklin
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 18:57Trippel eller inte? Känns som en smaksak tycker jag ... Annars har jag två förslag på bra och prisvärda cyklar till Anders; Nishiki Competition Carbon (14 995 SEK) och Nishiki Finisher (9 995 SEK). Jag har själv två Nishiki och jag supernöjd med dessa. Ja
Trippel eller inte? Känns som en smaksak tycker jag ... Annars har jag två förslag på bra och prisvärda cyklar till Anders; Nishiki Competition Carbon (14 995 SEK) och Nishiki Finisher (9 995 SEK). Jag har själv två Nishiki och jag supernöjd med dessa. Ja
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 19:02Jag håller dessutom med Leif. Glöm inte bort "snygghetsfaktorn". Om du upplever flera cyklar som likvärdiga i upplevelse och utrustning, köp den du tycker är snyggast! Då blir du garanterat nöjd.
Jag håller dessutom med Leif. Glöm inte bort "snygghetsfaktorn". Om du upplever flera cyklar som likvärdiga i upplevelse och utrustning, köp den du tycker är snyggast! Då blir du garanterat nöjd.
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 19:03Trippel försvinner mer o mer på LVG av någon oförklarlig anledning.
Trippel försvinner mer o mer på LVG av någon oförklarlig anledning.
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 22:47det viktigaste är nog att du får ett riktigt bra bemötande och hjälp av den butik du ska handla av
cyklar i den prisklassen finns överallt
jag (och fler andra som jag hört från cykelforum) har blivit riktigt otrevligt bemötta på jarla
numer ber jag min
det viktigaste är nog att du får ett riktigt bra bemötande och hjälp av den butik du ska handla av
cyklar i den prisklassen finns överallt
jag (och fler andra som jag hört från cykelforum) har blivit riktigt otrevligt bemötta på jarla
numer ber jag min
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 08:07Ingemar skrev:
"jag (och fler andra som jag hört från cykelforum) har blivit riktigt otrevligt bemötta på jarla"Jag har blivit alldeles utmärkt bemött på Jarla och fått bra service.
Ingemar skrev:
"jag (och fler andra som jag hört från cykelforum) har blivit riktigt otrevligt bemötta på jarla"
Jag har blivit alldeles utmärkt bemött på Jarla och fått bra service.
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 08:29Jag har aldrig köpt cykel där, men däremot fått bra hjälp med reservdelar, tillbehör, skor och kläder. Helt OK butik tycker jag.
Jag har aldrig köpt cykel där, men däremot fått bra hjälp med reservdelar, tillbehör, skor och kläder. Helt OK butik tycker jag.
Quote from Anders Wallerstedt on 2 February 2009, 11:46Räkna på utväxling, görs smidigt på
http://www.arachnoid.com/bike/
Räkna på utväxling, görs smidigt på
http://www.arachnoid.com/bike/
Quote from Funbeat user on 2 February 2009, 12:47Det blir till att ha laptop o uppkoppling.
Det blir till att ha laptop o uppkoppling.