Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 13:36Hej David!
Om du menar terrängcykling så håller jag helt med dig. Å andra sidan skulle jag inte köra racer där heller...
Mvh Marcus
Hej David!
Om du menar terrängcykling så håller jag helt med dig. Å andra sidan skulle jag inte köra racer där heller...
Mvh Marcus
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 13:56Efter att ha cyklat i 3 månader på en citybike på 17-18kg med 24 vxl så slog jag till med en racer förra veckan. Jag gjorde det med tanke på vad som skrivits här, men också därför att jag har bil och kommer att ta bilen när vädret blir sämre. Sen har jag
Efter att ha cyklat i 3 månader på en citybike på 17-18kg med 24 vxl så slog jag till med en racer förra veckan. Jag gjorde det med tanke på vad som skrivits här, men också därför att jag har bil och kommer att ta bilen när vädret blir sämre. Sen har jag
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 14:01Men vad är det för tunga härken till cyklar ni har? Det finns hybrider som väger 13 kg...
Men vad är det för tunga härken till cyklar ni har? Det finns hybrider som väger 13 kg...
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 15:02Nej, jag menar ett Criterium med kurvor.
Nej, jag menar ett Criterium med kurvor.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 15:19Hej David,
Japp, för tävling är troligen en hybrid inte särskilt optimal.
Mvh Marcus
Hej David,
Japp, för tävling är troligen en hybrid inte särskilt optimal.
Mvh Marcus
Quote from Rasmus Olsson on 10 August 2010, 15:2013 kg?! Ä den gjord i gjutjärn?
Min mtb väger iofs 14, men har breda fälgar, 5.5 tums dämpare både bak och fram osv.
13 kg?! Ä den gjord i gjutjärn?
Min mtb väger iofs 14, men har breda fälgar, 5.5 tums dämpare både bak och fram osv.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 15:20Men varför då köpa något med sämre vägegenskaper?
Men varför då köpa något med sämre vägegenskaper?
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 15:33Tja, en MTB o en hybrid torde väl väga ungefär samma? Men typ 17 kg är jättemkt.
Tja, en MTB o en hybrid torde väl väga ungefär samma? Men typ 17 kg är jättemkt.
Quote from Rasmus Olsson on 10 August 2010, 15:35Den här fast svart har jag, den väger 14 kg. Det är mer en AM (allmountain) än en mtb. En mtb väger oftast inte över 10 kg. Min förra Salsa Caballero vägde 9,5 med dämpare både bak och fram.
BILD:http://offtherockcycles.co.uk/images/14352.jpg
Den här fast svart har jag, den väger 14 kg. Det är mer en AM (allmountain) än en mtb. En mtb väger oftast inte över 10 kg. Min förra Salsa Caballero vägde 9,5 med dämpare både bak och fram.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 15:41Hej igen David,
Jag tycker att med hybriden är det:
-Lättare att manövrera (kortare svängradie, annan tyngdpunkt eller vad det nu kan bero på)
-Enklare att ta sig över exv asfaltskanter, trottoarkanter, vägarbeten, järnvägsspår, gräs/lera/grusplättar, ku
Hej igen David,
Jag tycker att med hybriden är det:
-Lättare att manövrera (kortare svängradie, annan tyngdpunkt eller vad det nu kan bero på)
-Enklare att ta sig över exv asfaltskanter, trottoarkanter, vägarbeten, järnvägsspår, gräs/lera/grusplättar, ku