Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKöpråd angående Garmin 310XT
You need to log in to create posts and topics.

Har en 405 som jag ar mycket nojd med. Saknar dock mojligheten att kunna byta mellan olika sportlagen som 310 har, sa i framtiden kanske det blir en sadan med.

Men som manga andra sa hade jag problem med synkningen i borjan. Men det var bara att uppdater

Har inte haft några som helst problem med min så jag är nöjd.

Nån som har koll på hur mycket den visar fel på höjden?
Den har ju GPS mätningen men jag har sett en del grafer där det helt plötsligt kan sticka iväg ett par 100m uppåt för att gå ner igen lika fort, det är väl ingen Berg- och dalbana man åker på heller?

nu har jag ju FR405 men det lär vara samma lika...
min erfarenhet är att klockan visar mer än dubbla värdena, t ex visar mitt Lidingölopp 1347 m uppför och 1353 m nerför.
Nog för att det kändes så men banprofilen säger annorlunda...

> Nån som har koll på hur mycket den visar fel på höjden?

Helfel. Hur mycket fel det blir varierar.

Det är mycket sämre precision på höjden än på ytpositionen, det har inte med klockans fabrikat att göra utan chippet, eller rent av metoden för GPS-positionering.

Jag själv har haft nytta av SportTracks, där man kan välja till en PlugIn för detta, Elevat

Då är det ju ganska ointressant med en sådan, jag vill som sagt se stigningen så man kan plocka lite höjdmeter.
Med andra ord är det nästan bättre att stoppa en Garmin edge i fickan och springa med den istället, förutsatt att man får plats med den i ficka

POLAR CS600 har % på lutningen

Polar S625X, S725X, RS800CX och Suunto t6c har också barometrisk höjdmätning.

...och FRWD XYX