Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKadens och Löpning
You need to log in to create posts and topics.

Hasse: Skulle du kunna göra en aningen längre slinga av 90bpm_hihat.wma? Vore perfekt för min kadensträning.

Eftersom det har varit lite kadens-snack på senaste så när jag sprang Malmö Halvmarathon i helgen så tittade jag lite på folk omkring mig.
Det var väldigt påtagligt att jag låg rätt mycket högre i kadens än de flesta som jag tittade på.

Det är många so

Hej Anders, det är klart!
Hur lång?

Som gammal 200/400 m löpare skulle jag vilja säga att steglängd/frekvens inom sprint o inom långdistans är två snudd på obelsäktade saker. Att Bolt tar långa steg gör inte att du som långlöpare ska försöka tänja på ditt steg.

En sprinter behöver inte br

Nån minut borde räcka tycker jag, då blir "skarvarna" inte lika uppenbara på min MP3-spelare.

(För övrigt är det helt ok att tycka att jag är konstig som ska lyssna på det här när jag springer, men det blir som ett mantra samtidigt.)

Ok Anders, jag lägger upp under morgondagen (H)

"Stomp the concrete 1" 😉 Har nu släppts!
Finns att ladda ner här: http://www.myvoi.com/beatbox.html

Hälsningar
Hasse

Tack Hasse! Perfekt med lite variation också... (t+)

Tänkte bara säga att jag försökt praktisera detta och upptäckt oanade muskler. (H)
Verkar som man ska ta det vackert när man ändrar sin löpstil. Det var roligt också att räkna steg, kolla klockan och försöka hålla jämn takt. Hjärngympa! (t+)
Nå´n som håll

Jag kommer också ihåg det som en mödosam men intressant omställning. Jag fick ont i ryggslutet när jag började, sprang mera framåtlutad än tidigare. Aj-aj ett par veckor där...