Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 22:40Lingling, jag tror de flesta som börjar träna på att springa med högre kadens upplever det som jobbigare och mer pulshöjande i början. När väl steget anpassat sig och känns naturligt går det som tur är över 🙂
LM, tack, vilket bra tips med äggen!
Lingling, jag tror de flesta som börjar träna på att springa med högre kadens upplever det som jobbigare och mer pulshöjande i början. När väl steget anpassat sig och känns naturligt går det som tur är över 🙂
LM, tack, vilket bra tips med äggen!
Quote from Donald Isaksson on 22 August 2008, 23:44Sprang mitt första riktiga "kadens-pass" idag, brukar ligga på runt 75 i snitt oavsett pulsnivå men med hjälp av ett konstant mässande av "1-2-3, 1-2-3) i huvudet passet igenom så snittade jag hyggliga 84.
Jag brukar springa på eller straxt under min sk
Sprang mitt första riktiga "kadens-pass" idag, brukar ligga på runt 75 i snitt oavsett pulsnivå men med hjälp av ett konstant mässande av "1-2-3, 1-2-3) i huvudet passet igenom så snittade jag hyggliga 84.
Jag brukar springa på eller straxt under min sk
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 02:19Grejen är att jag inte uppfattar det som jobbigt att springa med en högre puls, det är att hålla pulsen under 135 som känns vansinnigt svårt! oavsett kadens.
Men att ta mig upp i 180 bpm, får vi se hur det går.
Imorgon ... idag har jag iaf ett måttligt pa
Grejen är att jag inte uppfattar det som jobbigt att springa med en högre puls, det är att hålla pulsen under 135 som känns vansinnigt svårt! oavsett kadens.
Men att ta mig upp i 180 bpm, får vi se hur det går.
Imorgon ... idag har jag iaf ett måttligt pa
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 12:12Kanske detta passar i denna tråd? 🙂
"Om du väntar för länge med nästa steg kommer du att tillbringa livet stående på ett ben." (Kinesiskt ordspråk)
Kanske detta passar i denna tråd? 🙂
"Om du väntar för länge med nästa steg kommer du att tillbringa livet stående på ett ben." (Kinesiskt ordspråk)
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 09:42^inte så illa!
Var ute igår och körde först på 150 bpm (kadens 75 alltså om man håller det) sedan över på spåret med 162, och bägge sorterna flöt på, tror det är där någonstans det känns naturligt för mig, så mkt dansmusik man kört i det tempot. ska ste
^inte så illa!
Var ute igår och körde först på 150 bpm (kadens 75 alltså om man håller det) sedan över på spåret med 162, och bägge sorterna flöt på, tror det är där någonstans det känns naturligt för mig, så mkt dansmusik man kört i det tempot. ska ste
Quote from Funbeat user on 29 August 2008, 17:20Det här var en intressant tråd. Jag har tidigare haft en spellista på min ipod med en massa låtar som ligger mellan 158 och 164 bpm. Eftersom jag är 179 cm insåg jag det är på tok för långsamt. Så jag letade upp ett antal låtar med 178-180 bpm och gav mig
Det här var en intressant tråd. Jag har tidigare haft en spellista på min ipod med en massa låtar som ligger mellan 158 och 164 bpm. Eftersom jag är 179 cm insåg jag det är på tok för långsamt. Så jag letade upp ett antal låtar med 178-180 bpm och gav mig
Quote from Funbeat user on 30 August 2008, 19:02Hur kollar man enklast vilken BPM en låt har?
Här måste letas upp någon med BPM 180.
/Gojan
Hur kollar man enklast vilken BPM en låt har?
Här måste letas upp någon med BPM 180.
/Gojan
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 21:11Det kan ju tyckas att ökad kadens per längd skulle minska belastningen men jag har letat efter trovärdiga källor men inte hittat det ännu. Att en tillverkare hävdar detta räcker inte för att övertyga mig. Jag har testat att korta steglängden och behålla f
Det kan ju tyckas att ökad kadens per längd skulle minska belastningen men jag har letat efter trovärdiga källor men inte hittat det ännu. Att en tillverkare hävdar detta räcker inte för att övertyga mig. Jag har testat att korta steglängden och behålla f
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 21:47Running Cloud: t.ex. "Running fast and injury free" av Gordon Pirie, finns att ladda ner som pdf här http://www.geocities.com/jsgilbody/Gordon_book_040104.pdf
Running Cloud: t.ex. "Running fast and injury free" av Gordon Pirie, finns att ladda ner som pdf här http://www.geocities.com/jsgilbody/Gordon_book_040104.pdf
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 22:30Tackar Fredrika!
Verkar ju vara en man som borde veta en del. Tack för det.
Kom gärna med fler sådana tips.
Tackar Fredrika!
Verkar ju vara en man som borde veta en del. Tack för det.
Kom gärna med fler sådana tips.