Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 15:16Petter WR: Accelerationen är derivatan av hastigheten för cykeln a=dv/dt
inte derivatan av ljushastigheten i vacuum......det är inte någon skillnad på derivatan av hastigheten på cykeln bara för att det skulle vara vacuum. (:D) Att jag säger att det ska v
Petter WR: Accelerationen är derivatan av hastigheten för cykeln a=dv/dt
inte derivatan av ljushastigheten i vacuum......det är inte någon skillnad på derivatan av hastigheten på cykeln bara för att det skulle vara vacuum. (:D) Att jag säger att det ska v
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 15:28Sorry Daniel om jag satte igång en del jobb. Strunt i det jag skrev, inget illa ment. Insåg att jag drog iväg nivå för långt så jag försökte dra mig ur diskussionen innan någon såg vad jag skrivit men du hann se det.
Inte meningen att dra tråden till det
Sorry Daniel om jag satte igång en del jobb. Strunt i det jag skrev, inget illa ment. Insåg att jag drog iväg nivå för långt så jag försökte dra mig ur diskussionen innan någon såg vad jag skrivit men du hann se det.
Inte meningen att dra tråden till det
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 15:39Aha, Faksimiltrycket ifrån 1986-1987?
Den har jag också tröskat igenom.
Aha, Faksimiltrycket ifrån 1986-1987?
Den har jag också tröskat igenom.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 16:32🙂 inte många så gjort faktiskt!
🙂 inte många så gjort faktiskt!
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 16:35Det tar lite tid att få ihop teorin med tanken i ritningarna på försöken.
Det tar lite tid att få ihop teorin med tanken i ritningarna på försöken.
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 16:39Finns det någon test som gjorts där man har mätt om effekten som mätarna visar stämmer överens med verkligheten?
Finns det någon test som gjorts där man har mätt om effekten som mätarna visar stämmer överens med verkligheten?
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 16:40@David - skall man vara lite ärlig så är det väl så att både typsnitt, sättet att illustrera problem (rita figurer) samt engelskan är ändrats en del genom århundradena så "lite" tid kan kanske formuleras "lite" annorlunda 🙂
@David - skall man vara lite ärlig så är det väl så att både typsnitt, sättet att illustrera problem (rita figurer) samt engelskan är ändrats en del genom århundradena så "lite" tid kan kanske formuleras "lite" annorlunda 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 16:43Det finns alltid felkällor, mer eller mindre.
Det som är intressant är om mätarna är konsekventa.
Det finns alltid felkällor, mer eller mindre.
Det som är intressant är om mätarna är konsekventa.
Quote from Funbeat user on 26 August 2018, 10:15Jag har en annan fundering, om nån kan svara ?
Jag har köpt en elcykel....får man vara med här ändå..hehe?
Lite fakta cykeln väger 23 kg jag väger 92 kg, cyklade exakt 20 km jag använde 54 wh el.
Hur mycket energi gjorde jag troligen av med?
Finns det nån
Jag har en annan fundering, om nån kan svara ?
Jag har köpt en elcykel....får man vara med här ändå..hehe?
Lite fakta cykeln väger 23 kg jag väger 92 kg, cyklade exakt 20 km jag använde 54 wh el.
Hur mycket energi gjorde jag troligen av med?
Finns det nån
Quote from Funbeat user on 27 August 2018, 17:34Om man gör några antaganden och förenklingar, och gör en vild gissning baserat på att jag la in dina värden på sidan nedan så blir det så här:
http://bikecalculator.com/examples.html (förutsätter vägcykel med lågt motstånd, så jag avrundar till din för
Om man gör några antaganden och förenklingar, och gör en vild gissning baserat på att jag la in dina värden på sidan nedan så blir det så här:
http://bikecalculator.com/examples.html (förutsätter vägcykel med lågt motstånd, så jag avrundar till din för