Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKampen mot milen under 50 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Tack alla! Haha Maria du e rolig 🙂

Börje: Nej jag kör inte med någon lutning, när jag körde 42,2 km på löpbandet kände jag att det var jobbigt nog, behövde inte ännu mer 😉
Och när ja kör löpbandsutmaningen kör jag också platt, för att det är just PÅ D

Fredrik: Ha Ha, ja det får jag hoppas..... Jag tror jag måste köra lite mental träning först, "Jag kan springa, jag är inte rädd" 😉

Karin: Ja, vi får fortsätta mot det gemensamma målet, vi ska fixa det 😀

För övrigt så brukar jag köra med lite lutnin

Ni är ju så jäkla grymma tjejer!!! 😀

Bra jobbat tjejer. Själv är jag på väg med 7,5 km i rätt tempo. Några veckor till så kanske jag kan ta milen. I mitten av maj går testlöpning så då får jag se hur det har gått så långt.

Någon skrev förresten att man bör ha en liten lutning på bandet för

Förresten är det några fler som är sugen på Runt-Söder-milar under mars-april? Börjar känna mig nog så motiverad...

Kom med förslag på datum.

Lutning på bandet var nog för att bättre motsvara löpande utomhus...eller har du sett nåt annat?

När man springer riktigt långt på löpband är det bra att variera lutningen lite ibland för att det inte ska bli så statisk löpning. Det blir så monotona rörelser annars.

oj, jag vill också vara med i denna tråden. Under 50 på milen är ett av målen för i år. Sprang på 52.40 förra året en gång när jag var riktigt förbannad 🙂 Nu ligger jag långt från den formen på grund av lite olika grejer. Men det är mycket tid kvar på å

Sist jag skrev här hade jag tydligen glömt bort att jag ju redan gjort milen på under 50. 😀 Hoppsan! Men jag är inte säker på att jag skulle klara det igen. På tal om mental spärr.