Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på om man kan använda träningsprogram-funktionen för att lägga in återkommande träningspass smidigt. Skapa ett träningsprogram som består av en vecka vilket blir "mallen". Starta sedan det träningsprogrammet på de veckor som ska ha just det u

test it and let us know 😉

Har testat träningsprogramfunktionen och den funkar klockrent!

Jag cykelpendlar till jobbet dagligen och fixade enkelt en Excelfil med 52 veckor med vardera 5 dagar. Man kan ange fler parametrar för enskilda pass än i den vanliga importen (om man använde

har inte sett nån avancerad excelfil... vart finns den? vill också ha! (H:)
har du gjort en egen eller finns det här på funbeat? för jag försökte förut att skriva in t.ex. antal set och så men det gick inte... 🙁 det funkar bara med träningstyp, antal m

Ojojoj (#) jag måste väl gå en excelkurs..eller hoppas att flera hojtar till Olle om en smiigare lösning..

Tack så länge, nu har jag nåt att bita i..blir nog att kopiera o lägga in ett o ett sålänge..

Varför kör ni inte med "träningsprogram"? Det finns under fliken ovan. Gör ett program och lägg sedan in det från den vecka som passar.

Avancerad Excelfil finns i import av träningsprogram, inte i den vanliga importen. Det finns många fler kolumner i den avancerade filen.

Ang Excelfilen finns det en mall att hämta som man sen enkelt kan redigera, det framgår vad som ska stå i varje kolum

Eller här:

http://www.funbeat.se/programs/Mall_Avancerad.xls (om det nu funkar att göra så...).

Angående skapa träningsprogram.
Jag lyckas inte med att skapa ett program som förs över till min kalender
där passen är inskrivna på vissa förutbestämda dagar i framtiden.
ex. om jag vill planera in ett motionspass t.ex. fyra dagar/vecka ett antal veckor

Använde du träningsprogramfunktionen:
http://www.funbeat.se/programs/index.aspx

Det låter mer som du använde den vanliga importfunktionen.

Om du använder ett riktigt träningsprogram så väljer du vilken vecka det ska starta på.