Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 18:57Jag håller med Fredrik. Du behöver något stabilare och helst som är vattentäta. Gå till en riktig friluftsbutik som tex naturkompaniet. Jag brukar alltid ta med ett par vanliga gympaskor att växla med på kvällen och att ha om man ska vada där vattnet är h
Jag håller med Fredrik. Du behöver något stabilare och helst som är vattentäta. Gå till en riktig friluftsbutik som tex naturkompaniet. Jag brukar alltid ta med ett par vanliga gympaskor att växla med på kvällen och att ha om man ska vada där vattnet är h
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 19:31Vi åker den 26 juli så det börjar närma sig 🙂 Saken är att jag nog hellre vill ha mer skor än kängor, är det tokigt?
Vi åker den 26 juli så det börjar närma sig 🙂 Saken är att jag nog hellre vill ha mer skor än kängor, är det tokigt?
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 19:33Fina bilder på filmen om Fjällräven Classic men den ger inte riktigt den känslan vi fick när vi mötte dem. Ett annat år träffade vi på en sällskap som lämnade Kungsleden för alla människor som kom emot dem.
Fast på Kungsleden är det mycket människor som
Fina bilder på filmen om Fjällräven Classic men den ger inte riktigt den känslan vi fick när vi mötte dem. Ett annat år träffade vi på en sällskap som lämnade Kungsleden för alla människor som kom emot dem.
Fast på Kungsleden är det mycket människor som
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 19:34Emelie, om du vill ha vattentäta kängor som fortfarande är flexibla och inte väger ett ton kan du kolla på Inov8. De har några modeller att välja på.
Emelie, om du vill ha vattentäta kängor som fortfarande är flexibla och inte väger ett ton kan du kolla på Inov8. De har några modeller att välja på.
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 01:11Om jag skulle köra med låga skor skulle jag nog skippa gore-tex och istället välja några som torkar fort och inte väger så mycket i blött utförande.
Om jag skulle köra med låga skor skulle jag nog skippa gore-tex och istället välja några som torkar fort och inte väger så mycket i blött utförande.
Quote from ellen olsson on 6 July 2010, 06:19+1 på Markus. Med trailskor vill man inte ha Goretex när man är någonstans där man garanterat blir blöt pga. att de är låga.
+1 på Markus. Med trailskor vill man inte ha Goretex när man är någonstans där man garanterat blir blöt pga. att de är låga.
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 08:49Jag kommer köra dom här om en månad.
http://www.salomon.com/us/#/footwear/footwear/sandals/techamphibian-2
Garanterat inte vattentäta. Med strumpor i funktionsmaterial/smartwool eller liknande så torkar dom fort.
Jag kommer köra dom här om en månad.
http://www.salomon.com/us/#/footwear/footwear/sandals/techamphibian-2
Garanterat inte vattentäta. Med strumpor i funktionsmaterial/smartwool eller liknande så torkar dom fort.
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 08:55Tog västra leden förra sommaren. 13h med flera rejäla matpauser där vi lagade mat på spritkök. Det gör ju inget att det tar tid, det är ju ljust hela tiden!
Jag har ett par lite lägre vandringskängor, North Face med vibramsula och Gore-Tex. Har funkat u
Tog västra leden förra sommaren. 13h med flera rejäla matpauser där vi lagade mat på spritkök. Det gör ju inget att det tar tid, det är ju ljust hela tiden!
Jag har ett par lite lägre vandringskängor, North Face med vibramsula och Gore-Tex. Har funkat u
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 10:21Kängor eller lågskor är en smaksak men här är mina två cent:
Lågskor:
+Lätta
+Torkar fort (om man sover inne, i tält i regnväder torkar inget)-Instabila
-Blir lätt blöta, får lätt in snö
-Skyddar inte fötterna lika bra
-Inte lika kraftig sulaKängor:
Kängor eller lågskor är en smaksak men här är mina två cent:
Lågskor:
+Lätta
+Torkar fort (om man sover inne, i tält i regnväder torkar inget)
-Instabila
-Blir lätt blöta, får lätt in snö
-Skyddar inte fötterna lika bra
-Inte lika kraftig sula
Kängor:
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 00:29Jag har alltid använt höga kängor, Helst goretex. Om det är värt att investera i ett par beror så klart på om du kommer använda dom fler gånger. Jag är helt övertygad om att du klarar dig med ett par vanliga skor också.
Som sagt det är en smaksak men avg
Jag har alltid använt höga kängor, Helst goretex. Om det är värt att investera i ett par beror så klart på om du kommer använda dom fler gånger. Jag är helt övertygad om att du klarar dig med ett par vanliga skor också.
Som sagt det är en smaksak men avg