Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKebnekaise träning - intervaller
You need to log in to create posts and topics.

OK, bra att det utretts vad dalarna heter. Jag har inte tältat i Kaffedalen utan det var i Singivagge precis innan Kaffedalen tar vid. Föredrar denna led framför västra.

Skall man gå över Virrenvarri (västra leden) så tär det i alla fall på knäna om man

Så med backträning, bra kondition och självklart tur med vädret ska vi klara det?

Hej
Helt klart kan du klara att gå upp för berget otränad men givetvis får du en trevligare "resa" om du tränat lite innan. Om man går den långa vägen upp får du nog räkna med att det tar ca 15tim T/R . Rekomenderar att ni har en bra matsäck med er för e

Magnus - Det är alltså inga problem att man inte hinner på en dag? Är inte jätteintresserad av att stå och se på utsikten i timmar så det är mest gå upp och gå ner.

Se till att tanka upp med vatten innan ni går upp och ha med minst 1 liter efter sista bäcken, jag har för mig att vattnet tog slut på vägen ner på västra leden. Andra året träffade jag "Fjäll-Flickorna", den sista kom tillbaka till fjällstationen kl 03.0

Kan rekommendera utsidan.se om man vill ha bra fjälltips.

Hej igen..

Klart att du kan hinna med en topp tur på en dag.. men du får räkna med att börja tidigt på morgonen.De flesta som går upp startar vid 6-tiden.Det tar ca8-9tim upp och nån timme snabbare ner.Men ni bör ha några dagar på er att vara vid berget

Var uppe för ca 5 år sedan, utan specifik träning för just Keb. Dock med vanlig träning i form utav gym och löpning. Vi tältade på "fel" sida om fjällstationen, så vi fick 500-800 m extra enkel väg jämfört om vi slagit upp tältet närmare stationen eller f

Ja men då lär vi klara oss vi med 🙂 Hur kallt blir det ungefär?

Jag och min bror gick från Nikkaluokta till kebs sydtop t.o.r. på ett dygn för några år sedan. Då gick vi östra leden till klättringen(?) började, där blev vi utskällda av någon bergsguide eftersom vi inte hade hjälm etc. Så då fick vi klättra ner till ki