Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKilometertid!
You need to log in to create posts and topics.

Visst är nybörjare hjärtligt välkomna de också, men attityden var ju sällsynt tråkig. Vill man ha hjälp skadar det ju inte att försöka undvika att stöta bort folk redan i första inlägget.

Hela tråden känns som att "som man ropar i skogen får man svar".

IngMarie: Folk här är mycket hjälpsamma mot nybörjare eftersom alla är medvetna om att man måste starta någonstans ifrån. Förra året när jag själv började springa så fick jag näst intill oändligt med hjälp. När det kommer "tramssvar" och "tjafs" i trådar

Ett seriöst svar är att det är svårt att svara något vettigt om man inte får veta något mer om dig och om din träning. Du visar heller inte din träning på din sida.

Så var står du nu, hur ser din träningsbakgrund ut, hur mycket tid vill du lägga och vilk

Jag kände att jag var tvungen att "ge igen" lite. Normalt hjälper jag gärna till med tips men då du börjar med att döma ut oss är det inte särskilt kul... Jag brukar aldrig anmärka på stavningen annars - fast det sannerligen finns möjligheter 🙂

Här är

Hm, för ett par minuter sedan visade hon sin träning...

Hur som helst så räknar jag mig som nybörjare och har fått massor med svar. Både genom att läsa själv, följa intressanta trådar och ställa egna frågor. Sedan måste jag ju springa själv, det är iblan

Ett seriöst svar från en som förstår _precis_ vad du betackar dig från;

Satsa på intervaller! Beroende på var du är i din träning kan du välja olika typer.
När jag ville klara av att springa 1 mil så körde jag springa-gå-intervaller (dvs sprang en viss

Frågan är lite svår tolkad ...
Om man vill förbättra sin km tid är det naturligt för en inbiten löpare att anta att det är tiden det tar att springa 1000 m alltså upplägget för att träna medeldistans (800 - 2000 m ungefär). Svaret på det är traditionellt

Per, jag tror nog hon menar att bli bättre på milen. Och för det stora flertalet här på Funbeat är det nog så som du säger att vi blir bättre genom att träna mer, oavsett hur vi tränar.

Ett första standardsvar kanske skulle vara: Spring inte samma sträcka i samma fart samma antal gånger i veckan! Variera dig!

Sen finns det 1000 olika förslag på hur. Ffa beroende på ens nuvarande status och vad man vill åstadkomma...snabbare på 100m, mil

Anna ??: Grattis på jubileumsdagen!!!