Quote from Guest on 23 July 2009, 15:44Någon som provat Kinesiotape?
När jag sprang Spartathlon förra året hade alla asiater färgglada tejper kors och tvärs över ben och stuss!
Den har även börjat synas mer och mer i västvärlden, så nu undrar jag om någon har provat och har någon uppfattni
Någon som provat Kinesiotape?
När jag sprang Spartathlon förra året hade alla asiater färgglada tejper kors och tvärs över ben och stuss!
Den har även börjat synas mer och mer i västvärlden, så nu undrar jag om någon har provat och har någon uppfattni
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 15:54Jag har inte testat men har flera vänner som pratar gott om det. Folk som har blivit tejpade för benhinnebesvär men även för löparknä och andra problem.
Jag är även intresserad av vad folk har känt för skillnad även om jag kan tänka mig att det är en vis
Jag har inte testat men har flera vänner som pratar gott om det. Folk som har blivit tejpade för benhinnebesvär men även för löparknä och andra problem.
Jag är även intresserad av vad folk har känt för skillnad även om jag kan tänka mig att det är en vis
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 16:05Jag vill tro att det är HOBO, men en kompis med knäont fick knäet "uttejpat" med råååsa tejp så att senorna inte skulle skava och knät inte gnissla och vad det nu var, sen gjorde hon 4:16 på 1500m och persade även på 800, då bestämde vi oss för att tejpen
Jag vill tro att det är HOBO, men en kompis med knäont fick knäet "uttejpat" med råååsa tejp så att senorna inte skulle skava och knät inte gnissla och vad det nu var, sen gjorde hon 4:16 på 1500m och persade även på 800, då bestämde vi oss för att tejpen
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 16:15Frida, antar att din kompis var en kille som blev så arg över den råååsa tejpen att adrenalinet hjälpte honom till persen! 😉
Edit: Såg nu att du har skrivit "hon", så där föll den teorin!
Frida, antar att din kompis var en kille som blev så arg över den råååsa tejpen att adrenalinet hjälpte honom till persen! 😉
Edit: Såg nu att du har skrivit "hon", så där föll den teorin!
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 17:07Jag använder tejpen mot flera gamla fotledsskador som har gjort att musklerna och nerverna inte har, eller hade, någon kontakt. Det fick till följd att musklerna började försvinna helt och hållet och jag kunde stuka foten när jag var ute och gick. Foten b
Jag använder tejpen mot flera gamla fotledsskador som har gjort att musklerna och nerverna inte har, eller hade, någon kontakt. Det fick till följd att musklerna började försvinna helt och hållet och jag kunde stuka foten när jag var ute och gick. Foten b
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 21:41Är det nåt magiskt med själva tejpen eller är det sättet att tejpa som fixar biffen? Låter ju onekligen intressant, tips på tejpning mot benhinnebesvär mottages tacksamt!
Är det nåt magiskt med själva tejpen eller är det sättet att tejpa som fixar biffen? Låter ju onekligen intressant, tips på tejpning mot benhinnebesvär mottages tacksamt!
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 21:45Jag har förstått det som att det är en kombination av båda. Vet dock inget om hur man tejpar. Har själv snokat runt lite på Youtube och kollat, men hur bra och riktigt det egentligen är vet jag inte. (instruktionerna dvs)
Jag har förstått det som att det är en kombination av båda. Vet dock inget om hur man tejpar. Har själv snokat runt lite på Youtube och kollat, men hur bra och riktigt det egentligen är vet jag inte. (instruktionerna dvs)
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 22:25Har sett en bok som vår sjukgymnast har. Där ser man stora tydliga bilder hur man tejpar olika kroppsdelar mot olika bevär. Den är säkerligen inte helt gratis och den boken jag såg var inte heller på Svenska.
Har sett en bok som vår sjukgymnast har. Där ser man stora tydliga bilder hur man tejpar olika kroppsdelar mot olika bevär. Den är säkerligen inte helt gratis och den boken jag såg var inte heller på Svenska.
Quote from Elias Engqvist on 23 July 2009, 22:43En tejp över munnen på en del skulle onekligen fixa en del problem!
En tejp över munnen på en del skulle onekligen fixa en del problem!
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 08:16Ja Christer, eller över tangentbordet!
Ja Christer, eller över tangentbordet!