Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I första hand skulle jag nog sluta lyssna på kiropraktorn, av samma anledning som jag inte skulle vända mig till osteopater, homeopater, naprapater, ormtjusare eller aurafotografer. Om du tror dig ha en anatomisk oegentlighet - att du är "sned", sök upp v

Icke enig Anders.

Jag var stel och hade ont i övre delen av ryggen i över 10 år. Två besök hos en osteopat och jag är återställd.

Å andra sidan hade jag tidigare mycket problem med korsryggen. Gick hos flera sjukgymnaster, naprapat, läkare (även datorto

Håller med Börje av samma anledning. Fast jag har kanske bara tur, det kanske bara råkade vara så båda gångerna jag fått nackspärr och gått till naprapaten så kanske det onda bara råkade gå över efter besöket. Det kanske bara var ren slump.

Eller inte.

Många intressanta inlägg , jättekul!
Först och främst ang det här med kiropraktor... Jag har verkligen blandade erfarenheter. En sjukgymnast säger att jag har olika långa ben och ger mig inlägg. Nästa säger: du har inte olika långa ben, det är bäckenet

Catherine det där känner jag igen och tycker det låter fantastiskt kul.

Efter att ha varit hos ortopeder, sjukgymnaster, naprapater osv, alla med sin egen uppfattning så kom jag tillslut till en sjukgymnast som, av andra inom yrket och andra patienter, u

Många alternativa program satt emot det ormtjuseriet tydligen heter det här decenniet: kiropraktik. De brukar kasta om namnet lite ibland för att fortsätta håva in dollarn.

Anders: Tufft att kapa en hel yrkeskår via fotknölarna bara för att det finns några rötägg som bara vill tjäna pengar och inte bryr sig så mkt.
Menar du att det inte finns klåpare inom de flesta yrkeskårer?
Är själv stolt sjukgymnast och förordar gärna mi

Vet du vad Anders B, om nu kiropraktorn kan hjälpa mig så unnar jag honom varenda öre! Ingen annan har lyckats hittills.

Så intressant att läsa om dina erfarenheter Franz! Så skönt att du blev bra igen. Då finns det nog hopp även för mig. 🙂

Och om skor igen. Jag har lärt mig nu att för mig är det viktigaste, 0-4 mm dropp, bra utrymme för tårna och möjlighet för mellanfot

Har kiropraktorn sett dig springa? I princip kan det vara riktigt att högre fart skärper upp hållning och steg (för mig funkar det så i ganska stor utsträckning) men samtidigt är lasten högre i hög fart och risken för andra skador ökar.

Vad gäller vårdc