Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 16:01Säljer dom även bra regnställ i Motala?
Säljer dom även bra regnställ i Motala?
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 16:37(Sssh hemligt): Massor av cyklister har samma plan, se till att komma först eller köp innan.
(Sssh hemligt): Massor av cyklister har samma plan, se till att komma först eller köp innan.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 17:47Svårt att hitta bra tjej regnställ 🙁
Svårt att hitta bra tjej regnställ 🙁
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 20:26Med risk för att verka negativ: jag hade tänkt ett par gånger till innan jag tog på mig helt nya kläder just innan jag ska cykla 30 mil. Minsta lilla veck eller söm kan bli ett helvete.
Med risk för att verka negativ: jag hade tänkt ett par gånger till innan jag tog på mig helt nya kläder just innan jag ska cykla 30 mil. Minsta lilla veck eller söm kan bli ett helvete.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 20:34Min utrustning om vädret blir som värst.
1. Cykelbyxor 3/4
2. Tunna benvärmare
3. Lite tjockare knävärmare
4. Yllestrumpor (testade idag, riktigt sköna)
5. Skor (tejpar igen några hål som finns på undersidan)
6. Skoöverdrag
7. Ylleundertröja
8. Lite tjoc
Min utrustning om vädret blir som värst.
1. Cykelbyxor 3/4
2. Tunna benvärmare
3. Lite tjockare knävärmare
4. Yllestrumpor (testade idag, riktigt sköna)
5. Skor (tejpar igen några hål som finns på undersidan)
6. Skoöverdrag
7. Ylleundertröja
8. Lite tjoc
Quote from Fredrik Närenfors on 9 June 2009, 23:23Min utrustning om det regnar.
Helfingerhandskar.
För övrigt samma kläder som vanligt när det är lite kallare. Dvs arm och benvärmare.Undertröja med windstopper, vindväst och en extra tunn jacka som är vattenavvisande.Å så en massa vaselin i röven (H)
Min utrustning om det regnar.
Helfingerhandskar.
För övrigt samma kläder som vanligt när det är lite kallare. Dvs arm och benvärmare.Undertröja med windstopper, vindväst och en extra tunn jacka som är vattenavvisande.
Å så en massa vaselin i röven (H)
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 07:17Ärligt, använder ni vaselin för vattenavvisande effekt? Smetar ut det över ryggen osv, som jag läste i väder-tråden tror jag?
Ärligt, använder ni vaselin för vattenavvisande effekt? Smetar ut det över ryggen osv, som jag läste i väder-tråden tror jag?
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 07:25Det är nog helt ärligt ja.
Har inhandlat nya skoöverdrag som ska vara vattentäta, blir Sealskinz strumpor också. Lösa armar o ben o en jacka.
Det är nog helt ärligt ja.
Har inhandlat nya skoöverdrag som ska vara vattentäta, blir Sealskinz strumpor också. Lösa armar o ben o en jacka.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 07:26Sealskinz är bra att bära vatten i och fossingarna blir som russin.
Sealskinz är bra att bära vatten i och fossingarna blir som russin.
Quote from Funbeat user on 10 June 2009, 07:30Mina små tassar blir så kalla annars om de får vatten på sig. Hellre skrynkliga än kalla. Kan bli jägarstrumpor i ull men de är nästan för varma. Lite eltejp längst upp på skoöverdragen så det inte rinner ner. Fast om det regnar hela vägen blir man blöt v
Mina små tassar blir så kalla annars om de får vatten på sig. Hellre skrynkliga än kalla. Kan bli jägarstrumpor i ull men de är nästan för varma. Lite eltejp längst upp på skoöverdragen så det inte rinner ner. Fast om det regnar hela vägen blir man blöt v