Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 11:37Ner till -15 (springer inte gärna om det är kallare för min astma gillar det inte) kölarar jag mig med långärmad funktionströja, min löparjacka (typ R90) och en något fodrad väst från SOS ytterst. Är jag bara varm om anklar, händer och fötter så känns det
Ner till -15 (springer inte gärna om det är kallare för min astma gillar det inte) kölarar jag mig med långärmad funktionströja, min löparjacka (typ R90) och en något fodrad väst från SOS ytterst. Är jag bara varm om anklar, händer och fötter så känns det
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 12:01Håller med Anders där, vintertid har man ju utmärkta möjligheter att justera kylningen genom att knäppa upp i halsen, vantar av på eller blotta handlederna. Mössa av på osv. Man ska frysa lite innan man börjar och sedan justera när man blir varmare. I tid
Håller med Anders där, vintertid har man ju utmärkta möjligheter att justera kylningen genom att knäppa upp i halsen, vantar av på eller blotta handlederna. Mössa av på osv. Man ska frysa lite innan man börjar och sedan justera när man blir varmare. I tid
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 12:11Lager på lager.
Jag har testat att ha lite på mig, och då kan man frysa lite innan man blivit varm av löpningen. Tar kanske 10 minuter.
Jag har också haft ganska mycket på mig, och blir då rejält svettig, men det stör egentligen inte.
Problem uppstår o
Lager på lager.
Jag har testat att ha lite på mig, och då kan man frysa lite innan man blivit varm av löpningen. Tar kanske 10 minuter.
Jag har också haft ganska mycket på mig, och blir då rejält svettig, men det stör egentligen inte.
Problem uppstår o
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 12:16Underställ + microfleece + vanlig tunn vindjacka.. är det inte så kallt skippar jag microfleecet (kanske max - 5 grader). Det ovan har funkat bra ner till - 20 grader..
Underställ + microfleece + vanlig tunn vindjacka.. är det inte så kallt skippar jag microfleecet (kanske max - 5 grader). Det ovan har funkat bra ner till - 20 grader..
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 14:04Skidhandskar och mössa + buff kring halsen och upp över kinderna. Sedan underställ + polotröja + vindjacka.
Skidhandskar och mössa + buff kring halsen och upp över kinderna. Sedan underställ + polotröja + vindjacka.
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 15:45Det skiljer som natt och dag mellan olika fabrikats underställ. Mitt Craft känns varmt från början till slutet av ett löppass. Mitt Oxide är svalt från början till slut, så att det nästan känns kallt. Mellan dessa ytterlighetspoler finns allt möjligt. Sku
Det skiljer som natt och dag mellan olika fabrikats underställ. Mitt Craft känns varmt från början till slutet av ett löppass. Mitt Oxide är svalt från början till slut, så att det nästan känns kallt. Mellan dessa ytterlighetspoler finns allt möjligt. Sku
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 19:16Underställströja, eventuellt en funktionstshirt och tunn vindtätjacka. Visst är det kallt när man först kommer ut men det är bara att röra på sig lite så löser sig det. Mitt problem är annars händerna, jag har köpt sådana där handvärmare som man kokar och
Underställströja, eventuellt en funktionstshirt och tunn vindtätjacka. Visst är det kallt när man först kommer ut men det är bara att röra på sig lite så löser sig det. Mitt problem är annars händerna, jag har köpt sådana där handvärmare som man kokar och
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 19:49Jag är som du Elin - kalla händer och varm om skulten. När det är som kallast ute har jag tunna fingervantar + supertjocka och vintdäta tumvantar. På huvudet dock aldrig mössa utan en merinoullsbuff runt öronen - annars kokar jag bort. Jag måste ha spjäll
Jag är som du Elin - kalla händer och varm om skulten. När det är som kallast ute har jag tunna fingervantar + supertjocka och vintdäta tumvantar. På huvudet dock aldrig mössa utan en merinoullsbuff runt öronen - annars kokar jag bort. Jag måste ha spjäll
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 19:50Förra året köpte jag denna jacka: http://www.startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=42393&strPageHistory=search&numSearchStartRecord=31
Den är vindtät där det behövs och andas där den ska! Ner till nollan har jag bara den då den har ett l
Förra året köpte jag denna jacka: http://www.startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=42393&strPageHistory=search&numSearchStartRecord=31
Den är vindtät där det behövs och andas där den ska! Ner till nollan har jag bara den då den har ett l
Quote from Funbeat user on 27 October 2011, 21:14Det finns mössor gjorda för fysisk aktivitet som är tjockare i ett band runt öronen och tunna och ventilerande på skulten.
Det finns mössor gjorda för fysisk aktivitet som är tjockare i ett band runt öronen och tunna och ventilerande på skulten.