Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer i tunn underställströja (gärna ull) och min vintercykeljacka (Biemme), är det extra kallt lägger jag till en tunn fleese...och så ALLTID mössa på huvudet och vantar på händerna....

Merinoull närmast kroppen. Då spelar det ingen roll om man är torr eller svettig, varm blir man ändå. Sen blir det två eller tre lager med "andra kläder" och det styrs mest av hur länge jag ska vara ut, hur intensivt passet ska bli och naturligtvis hur ka

Jag håller med Peter. Merinoull är oslagbart. Det inte bara värmer när det är blött. Det har också mindre odör. Syntet luktar pannkaka redan efter ett pass.

Stämmer i bäcken med bla Kenneth och Peter: merinoull är suveränt!
Lager-på-lager-principen med merinoull närmast kroppen och en vindtät men ventilerande tunn löparjacka ytterst. Är det kallare än -15°C blir det två tröjor under jackan och kryper det ner

... kanske Biltemas merino... (?)

Pannkaka luktar gott!

men pangkaka smäller nog högre ändå

Jag är också väldigt frusen. Jag har en eller två underställströjor, eventuellt en lager 2-tröja, beroende på hur kallt det är, samt en tjockare softshelljacka (vindtät) för skidåkning som andas. Jag tycker det blir för kallt med en vanlig löparjacka.

Christer: Kan bero på vad man har i pannkakorna 🙂 Jag har öl i mina:

2 dl öl
4 dl mjölk
3 ägg
2,5 dl vetemjöl
knappt 50 gr smör
1/2 tsk salt

Smakar betydligt bättre än doften av stekoset.

Jag brukar köra underställs tröja och jacka på ner till -5 grader och sedan efter det kör jag micro fleece-tröja som lager 2 mellan jacka och underställ. Går bra ända ner till -25 grader iaf! (kallare än så har jag inte testat) Dubbla handskar brukar jag