Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 10:08Jag springer i tunn underställströja (gärna ull) och min vintercykeljacka (Biemme), är det extra kallt lägger jag till en tunn fleese...och så ALLTID mössa på huvudet och vantar på händerna....
Jag springer i tunn underställströja (gärna ull) och min vintercykeljacka (Biemme), är det extra kallt lägger jag till en tunn fleese...och så ALLTID mössa på huvudet och vantar på händerna....
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 10:35Merinoull närmast kroppen. Då spelar det ingen roll om man är torr eller svettig, varm blir man ändå. Sen blir det två eller tre lager med "andra kläder" och det styrs mest av hur länge jag ska vara ut, hur intensivt passet ska bli och naturligtvis hur ka
Merinoull närmast kroppen. Då spelar det ingen roll om man är torr eller svettig, varm blir man ändå. Sen blir det två eller tre lager med "andra kläder" och det styrs mest av hur länge jag ska vara ut, hur intensivt passet ska bli och naturligtvis hur ka
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 19:04Jag håller med Peter. Merinoull är oslagbart. Det inte bara värmer när det är blött. Det har också mindre odör. Syntet luktar pannkaka redan efter ett pass.
Jag håller med Peter. Merinoull är oslagbart. Det inte bara värmer när det är blött. Det har också mindre odör. Syntet luktar pannkaka redan efter ett pass.
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 21:03Stämmer i bäcken med bla Kenneth och Peter: merinoull är suveränt!
Lager-på-lager-principen med merinoull närmast kroppen och en vindtät men ventilerande tunn löparjacka ytterst. Är det kallare än -15°C blir det två tröjor under jackan och kryper det ner
Stämmer i bäcken med bla Kenneth och Peter: merinoull är suveränt!
Lager-på-lager-principen med merinoull närmast kroppen och en vindtät men ventilerande tunn löparjacka ytterst. Är det kallare än -15°C blir det två tröjor under jackan och kryper det ner
Quote from Funbeat user on 28 October 2011, 21:49... kanske Biltemas merino... (?)
... kanske Biltemas merino... (?)
Quote from Elias Engqvist on 29 October 2011, 15:45Pannkaka luktar gott!
Pannkaka luktar gott!
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 17:23men pangkaka smäller nog högre ändå
men pangkaka smäller nog högre ändå
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 17:54Jag är också väldigt frusen. Jag har en eller två underställströjor, eventuellt en lager 2-tröja, beroende på hur kallt det är, samt en tjockare softshelljacka (vindtät) för skidåkning som andas. Jag tycker det blir för kallt med en vanlig löparjacka.
Jag är också väldigt frusen. Jag har en eller två underställströjor, eventuellt en lager 2-tröja, beroende på hur kallt det är, samt en tjockare softshelljacka (vindtät) för skidåkning som andas. Jag tycker det blir för kallt med en vanlig löparjacka.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 19:54Christer: Kan bero på vad man har i pannkakorna 🙂 Jag har öl i mina:
2 dl öl
4 dl mjölk
3 ägg
2,5 dl vetemjöl
knappt 50 gr smör
1/2 tsk saltSmakar betydligt bättre än doften av stekoset.
Christer: Kan bero på vad man har i pannkakorna 🙂 Jag har öl i mina:
2 dl öl
4 dl mjölk
3 ägg
2,5 dl vetemjöl
knappt 50 gr smör
1/2 tsk salt
Smakar betydligt bättre än doften av stekoset.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 23:22Jag brukar köra underställs tröja och jacka på ner till -5 grader och sedan efter det kör jag micro fleece-tröja som lager 2 mellan jacka och underställ. Går bra ända ner till -25 grader iaf! (kallare än så har jag inte testat) Dubbla handskar brukar jag
Jag brukar köra underställs tröja och jacka på ner till -5 grader och sedan efter det kör jag micro fleece-tröja som lager 2 mellan jacka och underställ. Går bra ända ner till -25 grader iaf! (kallare än så har jag inte testat) Dubbla handskar brukar jag