Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:02Kanske lite out of topic. Jag skulle gärna springa i linne, men de gånger jag gör det får jag skavsår på insidan av armen. Det verkar vara något anatomiskt fel på mig (eller så är det bara gäddhänget..). Så då får jag svettas i T-shirt i stället.
Kanske lite out of topic. Jag skulle gärna springa i linne, men de gånger jag gör det får jag skavsår på insidan av armen. Det verkar vara något anatomiskt fel på mig (eller så är det bara gäddhänget..). Så då får jag svettas i T-shirt i stället.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:05Nä, det är inget anatomiskt fel på dig, Elin, för jag (och jag vet fler) har samma problem och något överdrivet gäddhäng har inte jag, så... 🙁 Jag har faktiskt funderat på att sätta dit ett svettband (för det skaver ju alltid på samma ställe), för jag t
Nä, det är inget anatomiskt fel på dig, Elin, för jag (och jag vet fler) har samma problem och något överdrivet gäddhäng har inte jag, så... 🙁 Jag har faktiskt funderat på att sätta dit ett svettband (för det skaver ju alltid på samma ställe), för jag t
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:10Fredrik, jag resonerar precis tvärtom. Inför löpträning/tävling brukar jag ha kortbrallor om det är över 10-15 grader. Jag vet att jag inte kommer att frysa när jag väl springer. Är behagligare att springa med lite kläder än för mkt!
Fredrik, jag resonerar precis tvärtom. Inför löpträning/tävling brukar jag ha kortbrallor om det är över 10-15 grader. Jag vet att jag inte kommer att frysa när jag väl springer. Är behagligare att springa med lite kläder än för mkt!
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:16Jag har också lyckats få skavsår av att springa i linne, och det var ju inte alls mysigt. Nu var det länge sen jag hade linne, pga skavsåren, men det kanske beror på linnets utformning också?
Jag har också lyckats få skavsår av att springa i linne, och det var ju inte alls mysigt. Nu var det länge sen jag hade linne, pga skavsåren, men det kanske beror på linnets utformning också?
Quote from Jonny Persson on 10 May 2011, 08:20Att få igång värmetåligheten genom att överklä sig är väldigt bra som förberedelse. Tyvärr så avskyr jag personligen att vara för varmt klädd vilket gör att jag inte klarar av att plåga mig igenom såna kurer. Men jag brukar tänka att det jag möter med för
Att få igång värmetåligheten genom att överklä sig är väldigt bra som förberedelse. Tyvärr så avskyr jag personligen att vara för varmt klädd vilket gör att jag inte klarar av att plåga mig igenom såna kurer. Men jag brukar tänka att det jag möter med för
Quote from Catharina Brattlin on 10 May 2011, 08:44Jag får aldrig skav av linnen eller kläder öht, och jag är inte särskilt spinkig.
Kanske kan det ha med armpendlingstekniken att göra? Att om man håller armarna tätt intill kroppen och pendlar blir det lättare skav? Jag upplever att eftersom jag är helt
Jag får aldrig skav av linnen eller kläder öht, och jag är inte särskilt spinkig.
Kanske kan det ha med armpendlingstekniken att göra? Att om man håller armarna tätt intill kroppen och pendlar blir det lättare skav? Jag upplever att eftersom jag är helt
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:48Blir det inte fläckar på kläderna av vaselinet? Och när armen gnuggat emot linnet ett tag, försvinner inte vaselinet då? Annars ska jag nog testa det tror jag! 🙂
Blir det inte fläckar på kläderna av vaselinet? Och när armen gnuggat emot linnet ett tag, försvinner inte vaselinet då? Annars ska jag nog testa det tror jag! 🙂
Quote from Jonny Persson on 10 May 2011, 08:50Jag har inte märkt några fläckar men jag brukar å andra sidan bara smörja när det är dags för maratonlopp. Än bättre än vaselin är annars Bodyglide eller liknande produkter. Det sitter länge och kladdar inte på samma sätt. Fast jag vet inte om de finns at
Jag har inte märkt några fläckar men jag brukar å andra sidan bara smörja när det är dags för maratonlopp. Än bättre än vaselin är annars Bodyglide eller liknande produkter. Det sitter länge och kladdar inte på samma sätt. Fast jag vet inte om de finns at
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:53Annars är det ju säsong för att smörja in sig i solkräm i samband med att man tar av sig klädesplagg. Det kanske kan vara en bra kombo (å andra sidan får man fläckar på kläderna av solkräm)?
Ska se om jag kan trixa med armpendlingstekniken. Det vore ju d
Annars är det ju säsong för att smörja in sig i solkräm i samband med att man tar av sig klädesplagg. Det kanske kan vara en bra kombo (å andra sidan får man fläckar på kläderna av solkräm)?
Ska se om jag kan trixa med armpendlingstekniken. Det vore ju d
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 08:54Löplabbet säljer Bodyglide har jag för mig, eller åtminstone liknande produkter. Klart bättre än vaselin som försvinner efter en stund, oavsett om den är vattenfast.
Vad gäller klädsel i värmen så önskar jag att jag kunde springa "Krupicka-style", dvs ba
Löplabbet säljer Bodyglide har jag för mig, eller åtminstone liknande produkter. Klart bättre än vaselin som försvinner efter en stund, oavsett om den är vattenfast.
Vad gäller klädsel i värmen så önskar jag att jag kunde springa "Krupicka-style", dvs ba