Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKlädsel i värmen
You need to log in to create posts and topics.

I lördags i Skatås mötte jag en tjej som sprang i mörkblå långärmad tjock underställströja och något som såg ut som vintertights (eller tjocka jazzbyxor). Det var väl runt en 20 grader och strålande sol.

Själv springger jag adlrig med bar överkropp, av två skäl:
1) Med pulsbandet ser det urtöntigt ut, och
2) jag vill inte skrämma små barn.

Pulsbandsbränna! (hv)

Idag när jag sprang korta intervaller klockan 13 blev det endast sport-BH och shorts. Ändå för varmt (#), men man ska ju inte klaga på värmen... 🙂
Intervaller får tas på kvällen istället.

Värmen är underbar! Att springa endast iklädd skor och shorts är underbart. Det är det här jag väntat på hela vintern.

Jag tycker generellt att folk som tränar - löpning och skidåkning - ofta ser ut att vara väldigt varmt klädda. Jag har inte noterat några direkta könsskillnader.

Av någon obegriplig anledning blir jag lite provocerad och irriterad av människor som är fö

Ett lite mognare och mer eftertänksamt tillägg till mitt förra inlägg:

Ofta beror det säkert på ovana. Folk inser kanske inte hur pass varm man faktiskt blir när man anstränger sig. Jag ska bli mer tolerant i fortsättningen.

EDIT: skrivitihopettord

En del kanske inte anstränger sig så mycket att de blir så varma.

Jag intalar mig att folk som har för mycket kläder på träning håller på att öva upp sin förmåga att svettas. Så därför bryr jag mig inte nämnvärt.

Däremot reagerar jag på de som byltar på sig inför tävling. Det är ju verkligen att ge sig själv dåliga fö

Mikaerl, några som sprang med jacka knuten runt midjan? 😉