Quote from Guest on 21 January 2011, 15:49Hej alla morgonfantaster!
Jag har tidigare varit en morgonlöpare. Klockan 6 ringde klockan och ut stack jag i ca 30-60 min. Man mådde som en prinsessa!
Nu har jag ändrade arbetsförhållanden och lång resväg (bilkörning 60 min) till jobbet. Morgonträninge
Hej alla morgonfantaster!
Jag har tidigare varit en morgonlöpare. Klockan 6 ringde klockan och ut stack jag i ca 30-60 min. Man mådde som en prinsessa!
Nu har jag ändrade arbetsförhållanden och lång resväg (bilkörning 60 min) till jobbet. Morgonträninge
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 15:59Gå och lägg dig tidigare. Krångligare än så behöver det inte vara.
Gå och lägg dig tidigare. Krångligare än så behöver det inte vara.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 16:19Den metod jag använder är att ha ett barn som vaknar då. Tyvärr går det inte så bra att kombinera med att sticka ut och springa.
Den metod jag använder är att ha ett barn som vaknar då. Tyvärr går det inte så bra att kombinera med att sticka ut och springa.
Quote from Lars Breström on 21 January 2011, 16:33Ställ klockan på 5, du vänjer dig, och som Henrik skrev, lägg dig tidigare.
Du fixar det!
Ställ klockan på 5, du vänjer dig, och som Henrik skrev, lägg dig tidigare.
Du fixar det!
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 16:37Räknas vi 5.20-personer?
Då gör man i alla fall så här!
Medan barnen tittar på bolibompa (18.30-19.30) röjer man bort middagen och förbereder morgondagens ta-med-frukost (hemskakad drickyoghurt med kesella och två kokta ägg) och lägger i kylen.
Så fort b
Räknas vi 5.20-personer?
Då gör man i alla fall så här!
Medan barnen tittar på bolibompa (18.30-19.30) röjer man bort middagen och förbereder morgondagens ta-med-frukost (hemskakad drickyoghurt med kesella och två kokta ägg) och lägger i kylen.
Så fort b
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 17:06Om jag fortfarande har något jobb framåt våren (H), så skall jag pröva Annas metod!
Om jag fortfarande har något jobb framåt våren (H), så skall jag pröva Annas metod!
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 17:12Jag ska ärligt säga att jag inte tror att alla människor kan bli 5.20 människor. Det handlar inte alltid om att "gå och lägga sig tidigare/i tid". Vissa människor kan kompensera tidiga morgnar / sena kväller med att sova tidigare/längre, andra kan det int
Jag ska ärligt säga att jag inte tror att alla människor kan bli 5.20 människor. Det handlar inte alltid om att "gå och lägga sig tidigare/i tid". Vissa människor kan kompensera tidiga morgnar / sena kväller med att sova tidigare/längre, andra kan det int
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 17:25Ska bli intressant att se råden här! Önskar själv att jag fick till morgonträningen, men det funkar inte; jag blir tokstressad och då är halva vitsen med träningen bortkastad! Har en känsla av att morgonträning funkar bäst för dem med flexibel arbetstid s
Ska bli intressant att se råden här! Önskar själv att jag fick till morgonträningen, men det funkar inte; jag blir tokstressad och då är halva vitsen med träningen bortkastad! Har en känsla av att morgonträning funkar bäst för dem med flexibel arbetstid s
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 17:32Som Anna sa, ta dig till jobbet först och träna därifrån. Oftast har du ombytesmöjlgheter, och är du tjänsteman så brukar arbetstiderna vara flexibla.
Som Anna sa, ta dig till jobbet först och träna därifrån. Oftast har du ombytesmöjlgheter, och är du tjänsteman så brukar arbetstiderna vara flexibla.
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 17:37Jag förstår att det känns tungt nu när det är mörkt och kallt men Det är ingen ide att fundera på om det är jobbigt, det är bara att göra det..:) Det känns galet att ställa klockan på 05,20 men när den ringer så är det bara att ta tjuren vid hornen och ge
Jag förstår att det känns tungt nu när det är mörkt och kallt men Det är ingen ide att fundera på om det är jobbigt, det är bara att göra det..:) Det känns galet att ställa klockan på 05,20 men när den ringer så är det bara att ta tjuren vid hornen och ge