Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om det var en flock var det nog någon form av hjort. Häftig upplevelse!

Vi har hjortar även i Stockholm!! I Erstavik området går de lösa och man ser de rätt ofta ute på fälten Det finns även ett väldigt stort vilthägn jag cyklar igenom när jag ska till båten ute vid Gålö. Det är 50-60 dovhjortar eller mer samt ett litet antal

Medlem i stillastående SPD vurpe klubben redan på premiärturen höll jag med på att bli tidigare i veckan.. haha.. kom 1,5km, första korsning och gör som du, får ut foten i sista sekund! Men hade jag gjort premiärvurpan där hade jag lagt mig i en vattenpöl

Två premiärturare. Välkomna till den riktiga cyklingen. 🙂 Det är en annan värld.

Kan tillägga att i- och urklicksträning inte alls är dumt att ägna sig åt. Även de flesta vana cyklister, inklusive jag själv, skulle kunna vara bättre på att klicka i. Det har man nytta av vid start i uppförsbacke. Även erfarna cyklister har pinsamma SPD

Haha. Många dråpligheter.

Mja, man lär sig att automatiskt koppla ur när man stannar. Men jag har också sett att många kopplar ur i god tid före överfarter för att vara beredda på att stanna. Inte nödvändigt om man har fått in reflexerna, men bra annars. Nackdelen är att då övar m

Tekniktips för att undvika en stillastående SPD-vurpa:

Ofta inträffar dessa när man är ute och cyklar och ska stanna helt vid t ex ett rödljus. Man klickar ur t ex höger fot och bromsar in. Helt plötsligt börjar cykeln välta över åt vänster (där foten fo

Nu på min 3e runda med cyklen, 2a med spd.. så kom den där spd-vurpan.. och det var ingen skön upplevelse!! Små syl vassa småstenar från vinterns halkbekämpning som spetsade sig rakt in i knät... och jag är samtidigt förvånad hur ont det gjorde att i pri

Raymond (t+) på dagens 7,7 mils runda kopplade jag bara ur höger fot och gjorde som du skrev och vek styret lite till vänster. Cykeln la sig därmed åt höger 🙂 GRYMT BRA TIPS ingen SPD vurpa idag!

Amanda välkommen i SPD vurpeklubben hoppas du inte slog