Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sugen man blir på att testa sina nyinköpta SPD skor efter att ha läst den här tråden :´(

Det är lugnt Paul. Frågan är inte OM du kommer att göra en SPD-vurpa, bara när och hur illa. Personligen har jag upplevt det som en fördel att jag cyklar MTB och har gjort mina SPD-vurpor på mjukt underlag. Men jag har en riktigt dum som jag knappt kan me

För min del blev det flera dråpliga omkullåkningar i tjock mjuk snö på mtbn i vintras. Landade mjukt ialallafall. Minns speciellt ett tillfälle när herre med hund bara stod och gapade när jag studsade fram i decimetertjock snömodd uppför en ganska lång ba

Mina klotsar sjöng på sista versen och borde ha bytts ut för länge sen, och det fick jag bittert erfara när jag var på väg ut i en vältrafikerad korsning och rödljuset var på väg att slå om. Jag ställde mig upp och tryckte så hårt jag kunde i pedalerna fö

Aj Göran, det är sånt där man definitivt inte vill ska hända!

Jag hade precis skaffat mig en ny riktig MTB istället för min gamla från InterS****.
Fullt påklädd med cykelkläder, snygg hjälm handskar och övrigt. Första passet skulle jag cykla runt med det lokala maratonloppet i stan. Jag smet iväg lite i förväg. Tryc

En annan gång cyklade jag nerför en stig i ganska god fart. Kommer på att man inte kan köra rakt igenom korsningen som precis väntar. Jag börjar bromsa men hinner inte få ner farten tillräckligt så jag flyger över styret. Som tur var var det höst och en s

Per-Erik, i England har man bromsarna på "fel" sida.
Din gamla cykel var tydligen anglofil 😉

I en diskussion nyligen om killen som körde på en älg kom jag och tänka på ett close call som vi hade när vi körde med en Ride of Hope-klunga utanför Örebro. Vi kör tvåparsklunga i godan ro när plötsligt ett streck med hjortar* kommer springande från skog

+1 Göran, samverka enligt blixlåsprincipen fick plötsligt en ny innebörd 🙂