Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Klantigaste som har hänt mig var nog när jag transportcyklade.
Jag satt i min lilla egna värld och cyklade i hyfssad fart in i en parkerad bil så jag fick mig en flygtur från fronten på bilen till bagageluckan.

Jag cyklade vid sidan av en större europaväg när jag plötsligt ser i ögonvrån att en hund kommer rusande mot mig från andra sidan av vägen. Jag hinner tänka: undrar om jag kan cykla i från en hund och trycker till på pedalerna. Då kommer en gammal SAAB ba

Näe vafan!

Öhh det där låter lite småsjukt!

I efterhand kändes lite som en Kalle Anka-film eller någon annan tecknad serie.

April 2010. Cyklar med min brors hund i koppel. Plötsligt drar hunden iväg ner i diket. Jag bromsar, men tappar balansen och kanar på ryggen nerför en snöklädd sluttning, med cykeln över mig och med en förbryllad hund bredvid mig.

Från fotbollstokiga Deg

vilken fantastisk tråd
En av många vurpor måste jag dela av mig med. E på våg hem oc har ca 3 km kvar efter en morgonrunda på10 mil och är lite i min egna värld o lite sleten efter att ha cyklat vilse i Nybro. Så på min gamla tidigt 80 tals cykel me växl

Cyklade på en skogsväg mellan Leksand och Falun häromsommaren. Upptäckte plötsligt att jag trampade fram mitt i en flock vildsvin med randiga kultingar. Flocken hade plötsligt hoppat ut ur skogen och upp på vägbanan.
Det var bara att trampa på och hålla

Då hade jag blivit rädd Sigvard!

Såg du suggan också?

Petter det är från liggcykelns perspektiv man kan se om det är en sugga eller galt! 🙂