Quote from Funbeat user on 6 December 2011, 21:24Jag har gjort en liknande erfarenhet med en cykel som varit hos en cykelreparatör som inte kommit ihåg att dra fast framhjulet. Jag var väl runt tio. Efter en studs då jag körde över den första roten rejsandes i ravinen hemma tog framhjulet en egen väg vi
Jag har gjort en liknande erfarenhet med en cykel som varit hos en cykelreparatör som inte kommit ihåg att dra fast framhjulet. Jag var väl runt tio. Efter en studs då jag körde över den första roten rejsandes i ravinen hemma tog framhjulet en egen väg vi
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 09:42Det här kanske varken var klumpigt eller dråpligt. Men roligt var det.
I somras när jag var ute på en av mina turer så hörde jag att jag hade en moped bakom mig. Jag cyklade på som vanligt. Det kom ett längre motlut, inte så brant. Under hela motlutet så
Det här kanske varken var klumpigt eller dråpligt. Men roligt var det.
I somras när jag var ute på en av mina turer så hörde jag att jag hade en moped bakom mig. Jag cyklade på som vanligt. Det kom ett längre motlut, inte så brant. Under hela motlutet så
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 10:41Jag är alldeles för klumpig för mitt eget bästa och borde väl egentligen inte hålla på med mountainbike, fördelen är att det sällan finns några vittnen till klumpigheterna! Men man känner sig aldrig så dum som när återigen missbedömer djupet på ett blöthå
Jag är alldeles för klumpig för mitt eget bästa och borde väl egentligen inte hålla på med mountainbike, fördelen är att det sällan finns några vittnen till klumpigheterna! Men man känner sig aldrig så dum som när återigen missbedömer djupet på ett blöthå
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 15:38Kom på en till - cyklade uppför en mycket brant backe på en gammal oväxlad cykel. Står upp och drar i styret för att kunna trampa ner. Helt plötsligt har jag styret i händerna och rasar naturligtvis. Styrstammen hade gått av. Inga vittnen, men kändes lite
Kom på en till - cyklade uppför en mycket brant backe på en gammal oväxlad cykel. Står upp och drar i styret för att kunna trampa ner. Helt plötsligt har jag styret i händerna och rasar naturligtvis. Styrstammen hade gått av. Inga vittnen, men kändes lite
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 21:08När jag var 13-14-åring skulle jag pumpa däcket på lokala macken, men hade ingen aning om att det fanns maxtryck och annat. När jag kommer hem till gården blir det världens smäll, eftersom slangen hade exploderat. Den smällen hördes i hela grevskapet.
När jag var 13-14-åring skulle jag pumpa däcket på lokala macken, men hade ingen aning om att det fanns maxtryck och annat. När jag kommer hem till gården blir det världens smäll, eftersom slangen hade exploderat. Den smällen hördes i hela grevskapet.
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 22:24Det är ju för härligt med Funbeat och såna här trådar 🙂
Det är ju för härligt med Funbeat och såna här trådar 🙂
Quote from Funbeat user on 8 December 2011, 06:26- Magnus Balldin
Va inte det en energikick att få höra en sådan sak? Jag hade känt mig urstark.En gång när jag cyklade om en moped så pressade jag mig själv in i väggen för att den inte skulle hinna om mig igen vid ett senare skede.
- Magnus Balldin
Va inte det en energikick att få höra en sådan sak? Jag hade känt mig urstark.
En gång när jag cyklade om en moped så pressade jag mig själv in i väggen för att den inte skulle hinna om mig igen vid ett senare skede.
Quote from Funbeat user on 8 December 2011, 08:39@Franz: Jo, det var det sannerligen. Hörde hela tiden hur han kom närmare på sin "Ciao" (1,22 hk motor). Det sporrade mig lite extra att försöka hålla ifrån i motlutet. Men, jag hade inte väntat mig en sådan positiv kommentar. Det var verkligen lön för mö
@Franz: Jo, det var det sannerligen. Hörde hela tiden hur han kom närmare på sin "Ciao" (1,22 hk motor). Det sporrade mig lite extra att försöka hålla ifrån i motlutet. Men, jag hade inte väntat mig en sådan positiv kommentar. Det var verkligen lön för mö
Quote from Nils Hylander on 9 December 2011, 13:47Äh va fanken. Jag har en till.
Det var på den tiden då man skulle cykla å visa att man kunde släppa händerna och ändå hålla balansen. Alla vi kompisar triggade varandra och till sist gick momentet ut på att vi skulle stå på pakethållaren och hålla händer
Äh va fanken. Jag har en till.
Det var på den tiden då man skulle cykla å visa att man kunde släppa händerna och ändå hålla balansen. Alla vi kompisar triggade varandra och till sist gick momentet ut på att vi skulle stå på pakethållaren och hålla händer
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 14:40En gammal, vid det här laget preskriberad, sak:
För att få en vanlig tioväxlad cykel att bli en touringcykel satte jag på en pakethållare fram. Istället för att köpa ett riktigt fäste använde jag en hållare för en lampa som råkade sitta lagom till.Detta
En gammal, vid det här laget preskriberad, sak:
För att få en vanlig tioväxlad cykel att bli en touringcykel satte jag på en pakethållare fram. Istället för att köpa ett riktigt fäste använde jag en hållare för en lampa som råkade sitta lagom till.
Detta