Quote from Elias Engqvist on 6 August 2008, 12:08Martin, om du hänger med lite så har det faktiskt diskuterats i medicinska kretsar att voltaren o liknande är farligt!
Martin, om du hänger med lite så har det faktiskt diskuterats i medicinska kretsar att voltaren o liknande är farligt!
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:08Christer: vilken studie talar du om? överkonsumtion är alltid farligt, men att användning då och då skulle vara farligt har jag aldrig hört. Det finns dock alltid människor som är överkänskliga mot både det ena och det andra.
Christer: vilken studie talar du om? överkonsumtion är alltid farligt, men att användning då och då skulle vara farligt har jag aldrig hört. Det finns dock alltid människor som är överkänskliga mot både det ena och det andra.
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:11Christer, voltaren i höga doser anses väl kunna vara farligt. Men det är väl också det mesta. Med lite voltaren gel på knäet riskerar man knappast att överdosera. Eller vad tror du?
Christer, voltaren i höga doser anses väl kunna vara farligt. Men det är väl också det mesta. Med lite voltaren gel på knäet riskerar man knappast att överdosera. Eller vad tror du?
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:12Det har påvisats en korrelans mellan långvarigt användande av Voltaren och just hjärtstillestånd.
Det är fritt att knappra piller om det känns bra för stunden.Jag har för mig att smärta är en varningssignal, men det gäller kanske inte för er andra.
Det har påvisats en korrelans mellan långvarigt användande av Voltaren och just hjärtstillestånd.
Det är fritt att knappra piller om det känns bra för stunden.
Jag har för mig att smärta är en varningssignal, men det gäller kanske inte för er andra.
Quote from Elias Engqvist on 6 August 2008, 12:21Googla på McGettigan diclofenac så får ni en mängd artiklar...
Men det är väl McGettigan i Australien nånstans som gjort en studie som har gjort att debatten blossat upp.
Jag säger inte att Martin inte tillfalligt kan använda Voltaren utan att få hjärtst
Googla på McGettigan diclofenac så får ni en mängd artiklar...
Men det är väl McGettigan i Australien nånstans som gjort en studie som har gjort att debatten blossat upp.
Jag säger inte att Martin inte tillfalligt kan använda Voltaren utan att få hjärtst
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:52@Jonas
Hur skall jag stå på plattan (lutningen framåt/bakåt)?
Skall jag böja mig ner så låren blir horisotelt med golvet?Bor i Partille (utanför Göteborg)
Jag fick tid till en sjukgymnast imorgon, så jag väntar med alla bra tips tills hon har undersökt
@Jonas
Hur skall jag stå på plattan (lutningen framåt/bakåt)?
Skall jag böja mig ner så låren blir horisotelt med golvet?
Bor i Partille (utanför Göteborg)
Jag fick tid till en sjukgymnast imorgon, så jag väntar med alla bra tips tills hon har undersökt
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 12:57Du ska stå i en nerförsbacke och i slutet av rörelsen ska knäna vara horisontella.
Lycka till (t+)
Du ska stå i en nerförsbacke och i slutet av rörelsen ska knäna vara horisontella.
Lycka till (t+)
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 13:00Tack
(Platta är redan beställd)
Tack
(Platta är redan beställd)
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 14:05David P:
"Med tanke på de omtvistade dödsfallen inom fotboll ska man fundera på ifall Voltaren och dylika meduciner är något att använda. "Voltaren är "hockeygodis" och jag har inte hört om några liknande fall som de inom fotbollen där? Eller har jag ba
David P:
"Med tanke på de omtvistade dödsfallen inom fotboll ska man fundera på ifall Voltaren och dylika meduciner är något att använda. "
Voltaren är "hockeygodis" och jag har inte hört om några liknande fall som de inom fotbollen där? Eller har jag ba
Quote from Elias Engqvist on 6 August 2008, 15:16AT: Du skulle kanske läsa det jag länkade till ovan om du är förbryllad! Där står bl.a. följande: "Handboll var enligt studien den idrott där flest aktiva använder läkemedel tätt följt av fotboll och ishockey. De antiinflammatoriska läkemedlen Ipren och V
AT: Du skulle kanske läsa det jag länkade till ovan om du är förbryllad! Där står bl.a. följande: "Handboll var enligt studien den idrott där flest aktiva använder läkemedel tätt följt av fotboll och ishockey. De antiinflammatoriska läkemedlen Ipren och V