Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 15:41Handboll kan jag förstå för det är ingen sport som är snäll mot kroppen men att fotboll ligger på samma nivå som hockey...
Jaja, det stämmer säkert - jag kände bara inte igen det från min tid inom den sporten men det kanske är skillnad om man utövar det s
Handboll kan jag förstå för det är ingen sport som är snäll mot kroppen men att fotboll ligger på samma nivå som hockey...
Jaja, det stämmer säkert - jag kände bara inte igen det från min tid inom den sporten men det kanske är skillnad om man utövar det s
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 15:51Kan det måntro bero på att rätt många av någon konstig outgrundlig anledning håller på med just Fotboll ?
Kan det måntro bero på att rätt många av någon konstig outgrundlig anledning håller på med just Fotboll ?
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 15:56Fotboll har väldigt mycket (små)skador på ben vrister osv... I hockeyn har de bättre skydd så skadorna blir inte så många som man skulle kunna tro. Mina söner har spelat både handboll, fotboll och hockey så jag har fått en viss inblick även om jag inte ha
Fotboll har väldigt mycket (små)skador på ben vrister osv... I hockeyn har de bättre skydd så skadorna blir inte så många som man skulle kunna tro. Mina söner har spelat både handboll, fotboll och hockey så jag har fått en viss inblick även om jag inte ha
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 15:57Så kan det kanske vara Tomas. Det stod faktiskt "flest aktiva" inte "andelen av de utövande"
Så eftersom (i alla fall när jag spelade, det kan ha ändrats) de idrotter som hade flest utövare i Sverige var i tur och ordning:
Fotboll Herrar
Fotboll Damer
Is
Så kan det kanske vara Tomas. Det stod faktiskt "flest aktiva" inte "andelen av de utövande"
Så eftersom (i alla fall när jag spelade, det kan ha ändrats) de idrotter som hade flest utövare i Sverige var i tur och ordning:
Fotboll Herrar
Fotboll Damer
Is
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 16:00AT: Innebandy är nu större än ishockey i antal utövare. Vi får inte glömma bort ridsporten som ligger strax under fotbollen.
AT: Innebandy är nu större än ishockey i antal utövare. Vi får inte glömma bort ridsporten som ligger strax under fotbollen.
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 16:05Ja, jag misstänkte det där med innebandyn. Har ju kommit starkt de senaste 10(?) åren.
Varför begriper jag dock inte - man får ju inte ens tacklas!!! (H)
Ja, jag misstänkte det där med innebandyn. Har ju kommit starkt de senaste 10(?) åren.
Varför begriper jag dock inte - man får ju inte ens tacklas!!! (H)
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 16:33"Varför begriper jag dock inte - man får ju inte ens tacklas!!!"
Det har jag aldrig märkt när jag spelat.
Det gick ju någon dokumentär om "fotbollsdöden" för ett bra tag sen. Kommer inte ihåg vilken kanal det var.
"Varför begriper jag dock inte - man får ju inte ens tacklas!!!"
Det har jag aldrig märkt när jag spelat.
Det gick ju någon dokumentär om "fotbollsdöden" för ett bra tag sen. Kommer inte ihåg vilken kanal det var.
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 16:34Här var den visst:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=69320&a=826046&from=tipsa
Här var den visst:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=69320&a=826046&from=tipsa
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 16:41Inte att förglömma orienteringsdöden på 90-talet. Stackars TWAR blev oskyldigt beskylld för att ha försvagat hjärtat på flera OL:are.
Inte att förglömma orienteringsdöden på 90-talet. Stackars TWAR blev oskyldigt beskylld för att ha försvagat hjärtat på flera OL:are.
Quote from ellen olsson on 6 August 2008, 18:11TWAR är ju i.o.f.s. inget trevligt...
...och jag tycker inte synd om bakterien som orsakar TWAR...
TWAR är ju i.o.f.s. inget trevligt...
...och jag tycker inte synd om bakterien som orsakar TWAR...