Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKnä/Lår skada
You need to log in to create posts and topics.

Handboll kan jag förstå för det är ingen sport som är snäll mot kroppen men att fotboll ligger på samma nivå som hockey...
Jaja, det stämmer säkert - jag kände bara inte igen det från min tid inom den sporten men det kanske är skillnad om man utövar det s

Kan det måntro bero på att rätt många av någon konstig outgrundlig anledning håller på med just Fotboll ?

Fotboll har väldigt mycket (små)skador på ben vrister osv... I hockeyn har de bättre skydd så skadorna blir inte så många som man skulle kunna tro. Mina söner har spelat både handboll, fotboll och hockey så jag har fått en viss inblick även om jag inte ha

Så kan det kanske vara Tomas. Det stod faktiskt "flest aktiva" inte "andelen av de utövande"

Så eftersom (i alla fall när jag spelade, det kan ha ändrats) de idrotter som hade flest utövare i Sverige var i tur och ordning:
Fotboll Herrar
Fotboll Damer
Is

AT: Innebandy är nu större än ishockey i antal utövare. Vi får inte glömma bort ridsporten som ligger strax under fotbollen.

Ja, jag misstänkte det där med innebandyn. Har ju kommit starkt de senaste 10(?) åren.
Varför begriper jag dock inte - man får ju inte ens tacklas!!! (H)

"Varför begriper jag dock inte - man får ju inte ens tacklas!!!"

Det har jag aldrig märkt när jag spelat.

Det gick ju någon dokumentär om "fotbollsdöden" för ett bra tag sen. Kommer inte ihåg vilken kanal det var.

Här var den visst:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=69320&a=826046&from=tipsa

Inte att förglömma orienteringsdöden på 90-talet. Stackars TWAR blev oskyldigt beskylld för att ha försvagat hjärtat på flera OL:are.

TWAR är ju i.o.f.s. inget trevligt...

...och jag tycker inte synd om bakterien som orsakar TWAR...