Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Oj fan, då förstår jag att du haft annat att tänka på! Imponerande att du ens vill ut och springa då!

Conny och jag har ju känt varandra sedan 80-talet.
Han + far Per ( född 1929 ) är 2 stora inspirationskällor.

Vad med mig nu i slutet av maj?
Tidigare i månaden deltog jag i ett 6D(agars) i Ungern.
Först på plats talade de om för mig - INGA KRYCKOR.

Lite uppdatering.
6D Antibes 300K+ i juni. Första dagen efter ca. 50 meter nöp det till i högerknä. Har ju problem med ett nervsystem där. Så det blev kryckor hela första dygnet. Därefter så höll sig knät i schack. Överlägset mest promenader.

8D Monaco

Är grymt imponerad av din inställning! Den kommer du att komma långt med!Jag känner en person som har ett amputerat ben strax under knät sen förra hösten, han har också en skön inställning och ett amputerat ben har inte hindrat honom att fortsätta med sin

Tack Yvonne.

Man måste inte springa fort.
Mängd är att föredraga speciellt med ålder.
Löprelaterade skador undviker jag gärna.
Fart, nedförsbackar, backkrön, skarpa kurvor är ej att leka med.
Även med en frisk kropp.

Helt riktigt K-G. Jag springer hellre längre och långsamt. Idag hade jag tänkt mig drygt 15 km, men fick bli 8 km pga snöstormen. Har också ett par diskbråck (ett opererat) och läkare har sagt att det bästa är väl inte löpning, men eftersom jag mår så br

Hej K-G, Du får berätta lite om ditt äventyr i Syd-Afrika,

Vad har hänt och hur känns det 14 månader efter 100%-ig knäprotes?
Fått lära mig sedan 60-talet att min kropp ej tål fart. Fart lockar men skaderisken ökar för så gott som alla. För mig dramatiskt.
Hur lösa detta?
Ställer numera endast upp på tidslopp med

Nästan 2 år sedan jag senast skrev något i denna tråd.

Knäprotesen fungerar fantastiskt bra.
OK, jag kan ej cykla då det ej går att böja högerbenet tillräckligt.
Funderar på barnpedaler inmonterade på vuxencykel.
Någon som vet något?

I år blev det 12

Hur går det med roddmaskinen då, är inte den bra för att lea upp även högerknät?