Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men är det nån som tar KG på allvar längre Peter?

Fler och fler Christer. 🙂

Vad gäller Peters inlägg så har antalet sektmedlemmar minskat. De har aldrig varit många ens. Det är ju lite underligt att denna minisektgrupp också ofta tillhör sekten LCHF. ??????

Vad gäller mindre bra knän är det rena dumh

Men K-G, ingen, med betoning på INGEN, rekommenderar väl tålöpning här?

Hur många gånger ska man behöva...?

Inte i denna tråden. Helt rätt Peter.
Funbeat är dock ej bara denna tråd.

Idag gick jag en långsam runda i ett par ny Nike Free Run.
Mjuka med stöd mot den hårda ytan även jag oftast trampar.
Föredrar dock än mer riktiga löparskor.

Framför allt för a

I vilken tråd förespråkar man löpning på tårna?

Ni som gärna vill undvika mina knäproblem är ju sådana som skojar till det då och då. Bra.
Det är ej dock lätt att veta till 100% om så är. Att ni skojar.

Alltnog så är jag ju förutom mina knän en sedan födsel 100% barfota så ofta det går.
Då tycker ja

K-G, om hälen eller framfoten landar först spelar inte så stor roll, bara man inte stannar för länge på den delen av foten, utan ganska snabbt får i hela foten...

För att problemfritt kunna springa barfota eller minimalistiskt på hårda underlag måste man

Tack för tipsen Olle.
Mina knän som dömdes ut till 100% 1982 = rullstol "håller" fortfarande 30 år senare.
Har genom åren testat det mesta, för följande är jag säker på:
För min personliga del så är det bästa:
1. Att röra på sig.
2. Ju fler sätt desto b

Vad har jag nu gjort?
Träffade Jesper Olsen - http://www.worldrun.org - i torsdags i Daytona Beach. I morse lämnade han stället jag utnyttjar i St. Augustine.
Testade en hel del olika vid våra möten på ett säkert 20-tal ställen utefter vägen.

Barfota, tåskor,

Det känns bättre och bättre. Gäller bara att ej överdriva farten vad gäller roddmaskinen. Uppskattar att 75% av svullnaden nu är borta.
4 månader har gått och 6 varnade doktorn för.

Har även börjat gå/lufsa på löpband. Fy hundan vad tråkigt.
Försöker