Quote from Guest on 15 September 2009, 10:06Kanske passar bättre i en grupp för udda åkommor, men viss löpningsanknytning finns.
Jag har haft ont i halsen sedan drygt en vecka. Sådär så att det känns som om man ska få en brakförkylning, men inget händer. Jag har bara ont, svårt att svälja, kliand
Kanske passar bättre i en grupp för udda åkommor, men viss löpningsanknytning finns.
Jag har haft ont i halsen sedan drygt en vecka. Sådär så att det känns som om man ska få en brakförkylning, men inget händer. Jag har bara ont, svårt att svälja, kliand
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 10:16Jag tycker att du ska gå till närmaste läkare och ta en odling så att du inte har nåt otrevligt på gång.
Jag tror dock att så länge du inte har feber eller är ordentligt matt i kroppen så är det nog ingen akut fara. 🙂 Men kolla upp för säkerhets skull.
Jag tycker att du ska gå till närmaste läkare och ta en odling så att du inte har nåt otrevligt på gång.
Jag tror dock att så länge du inte har feber eller är ordentligt matt i kroppen så är det nog ingen akut fara. 🙂 Men kolla upp för säkerhets skull.
Quote from Catharina Brattlin on 15 September 2009, 10:19Byt tandborste.
Torr inomhusmiljö?
Byt tandborste.
Torr inomhusmiljö?
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 10:35Har lite misstankar om inomhusmiljön då vi bytt kontor i samma veva som halsontet började. Har misstänkt det nymålade väggarna bland annat. De luktar inte, men kan säkert avge nån form av allergen ändå. (De andra på kontoret säger att jag är inbillningssj
Har lite misstankar om inomhusmiljön då vi bytt kontor i samma veva som halsontet började. Har misstänkt det nymålade väggarna bland annat. De luktar inte, men kan säkert avge nån form av allergen ändå. (De andra på kontoret säger att jag är inbillningssj
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 16:07Har varit förkyld med snuva och ont i halsen, snuvan borta. Halsont på morn och lite känning på dan i tre veckor. Fick penicelin i fredags, inte bättre. Vad händer?!
Har varit förkyld med snuva och ont i halsen, snuvan borta. Halsont på morn och lite känning på dan i tre veckor. Fick penicelin i fredags, inte bättre. Vad händer?!
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 18:46Jens; då har du en vanlig virusinfektion och inte en bakterie i kroppen. Då hjälper inte penicillin!, så som många tror. Alternativt är bakterierna resistenta.
Jens; då har du en vanlig virusinfektion och inte en bakterie i kroppen. Då hjälper inte penicillin!, så som många tror. Alternativt är bakterierna resistenta.
Quote from Linnea Persson on 15 September 2009, 18:50Jag hade problem med halsont förr, det kändes i princip alltid som att jag var på väg att bli sjuk men blev det inte och just träning gjorde alltid underverk för halsontet som då ofta försvann nån dag.
Efter ganska lång tid (vi pratar år) så insåg jag va
Jag hade problem med halsont förr, det kändes i princip alltid som att jag var på väg att bli sjuk men blev det inte och just träning gjorde alltid underverk för halsontet som då ofta försvann nån dag.
Efter ganska lång tid (vi pratar år) så insåg jag va
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 19:13Ok Fia, är det bara att vänta ut det? Får ju panik för bövelen. Vad jag förstått är det väl inte optimalt att träna när man har ont i halsen.
Ge mig ett mirakelmedel! 😉
Ok Fia, är det bara att vänta ut det? Får ju panik för bövelen. Vad jag förstått är det väl inte optimalt att träna när man har ont i halsen.
Ge mig ett mirakelmedel! 😉
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 22:23det där med stress och halsont kan jag skriva under på.
och även slarv med mat, dryck och sömn.
Det sätter sig i min hals direkt.Kolla över lite sånt och se om det hjälper.
det där med stress och halsont kan jag skriva under på.
och även slarv med mat, dryck och sömn.
Det sätter sig i min hals direkt.
Kolla över lite sånt och se om det hjälper.
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 09:15Min syster som är massör brukar massera stressrelaterade muskelspänningar i halsmusklerna så kanske vore det värt ett besök hos massör för att se om _det_ hjälper?
Själv brukar mina spänningar sätta sig i axlar och nacke men det är tydligen hyfsat vanligt
Min syster som är massör brukar massera stressrelaterade muskelspänningar i halsmusklerna så kanske vore det värt ett besök hos massör för att se om _det_ hjälper?
Själv brukar mina spänningar sätta sig i axlar och nacke men det är tydligen hyfsat vanligt