Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 20:51Någon skrev 500 kcal på en halvtimme för en 25-åring. Och det låter rimligare.
Någon skrev 500 kcal på en halvtimme för en 25-åring. Och det låter rimligare.
Quote from Catharina Brattlin on 29 April 2011, 21:011 kcal/kg är en ganska nära siffra tror jag. På en halvmara gör jag av med ca 1100 kcal (enligt 305:an) och på mitt 6-timmarslopp gjorde jag av med 2375 kcal enligt klockan.
Med Olles uträkning blir det 1050 kcal resp 2300 kcal.
1 kcal/kg är en ganska nära siffra tror jag. På en halvmara gör jag av med ca 1100 kcal (enligt 305:an) och på mitt 6-timmarslopp gjorde jag av med 2375 kcal enligt klockan.
Med Olles uträkning blir det 1050 kcal resp 2300 kcal.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 21:03Oj, vad många svar! Orkar inte läsa dem.
Ehhh...ät frukost.
Om loppet startar kl. 13 så äter man någonting 2 timmar innan...inget tungt, utan kanske en macka med pålägg. EN macka.Sluta dricka en timma innan tävlingen. Du ska INTE vara sprängfylld.
Dag
Oj, vad många svar! Orkar inte läsa dem.
Ehhh...ät frukost.
Om loppet startar kl. 13 så äter man någonting 2 timmar innan...inget tungt, utan kanske en macka med pålägg. EN macka.
Sluta dricka en timma innan tävlingen. Du ska INTE vara sprängfylld.
Dag
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 21:23Sylvia, jag tror inte det är någon större poäng i att räkna mer detaljerat utan att ha gjort labtester på personen det gäller. Det är ju rätt många saker som spelar in, rörelseekonomi är en, fettprocent en annan (fett kräver ingen "extra" energi att trans
Sylvia, jag tror inte det är någon större poäng i att räkna mer detaljerat utan att ha gjort labtester på personen det gäller. Det är ju rätt många saker som spelar in, rörelseekonomi är en, fettprocent en annan (fett kräver ingen "extra" energi att trans
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 22:17Totteman: På träning vill jag ha fettförbränning, på tävling vill jag vara snabb. Det är ju varandras motsats!
Totteman: På träning vill jag ha fettförbränning, på tävling vill jag vara snabb. Det är ju varandras motsats!
Quote from Catharina Brattlin on 29 April 2011, 22:40Olle, jo, det så klart. 277 g x 2 blir ju lite tyngre. Å andra sidan väger jag inte så mycket från början så det kan väl kvitta. 🙂
Jag tycker ändå att den schablonmässiga uträkningen stämmer bra på mig.
Olle, jo, det så klart. 277 g x 2 blir ju lite tyngre. Å andra sidan väger jag inte så mycket från början så det kan väl kvitta. 🙂
Jag tycker ändå att den schablonmässiga uträkningen stämmer bra på mig.