Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 11:01Nu framgår det inte i det abstract som Annica och Peter hänvisar till, men anledningen till att kolhydratladdning inte ger någon effekt för "trained runners" över 20,9 km är kanske att de inte håller på längre än ca 90 min?
Det sägs väl att om man hålle
Nu framgår det inte i det abstract som Annica och Peter hänvisar till, men anledningen till att kolhydratladdning inte ger någon effekt för "trained runners" över 20,9 km är kanske att de inte håller på längre än ca 90 min?
Det sägs väl att om man hålle
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 12:11Ägg och bacon funkar fint på tävlingsdagen
Ägg och bacon funkar fint på tävlingsdagen
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 12:17Peter, vad innebär "carbohydrate loading" i den studien, och vad jämför man med?
Peter, vad innebär "carbohydrate loading" i den studien, och vad jämför man med?
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 12:20Jag brukar ladda lite extra dagen före en halvmara. Ibland kör jag 1-2 påsar Vitargi Carboloader men inte alla gånger. Det beror lite på årstid och på hur mycket jag tror att jag kommer att svettas och göra av med.
Jag har en lite känslig mage så därför
Jag brukar ladda lite extra dagen före en halvmara. Ibland kör jag 1-2 påsar Vitargi Carboloader men inte alla gånger. Det beror lite på årstid och på hur mycket jag tror att jag kommer att svettas och göra av med.
Jag har en lite känslig mage så därför
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 12:22Magnus: Du får läsa själv 🙂 Klicka på Annikas länk så kommer du iallfall åt abstractet.
Magnus: Du får läsa själv 🙂 Klicka på Annikas länk så kommer du iallfall åt abstractet.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 12:32Sällan tjejer kommer ned på 3-4% underhudsfett som är då det börjar bli problem.
Sällan tjejer kommer ned på 3-4% underhudsfett som är då det börjar bli problem.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:02Jo, jag har läst. Frågan var retorisk. 🙂 Det "räcker" med att äta 50E% kolhydrater i 6 dagar innan, om jag tolkar resultaten rätt. Jag tycker det är en laddning, men det är jag det.
Jo, jag har läst. Frågan var retorisk. 🙂 Det "räcker" med att äta 50E% kolhydrater i 6 dagar innan, om jag tolkar resultaten rätt. Jag tycker det är en laddning, men det är jag det.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:18Ok, så välfyllda depåer är bra men överfyllda är onödigt för de flesta.
Ok, så välfyllda depåer är bra men överfyllda är onödigt för de flesta.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:26Ja, det hör man ju på namnet, ÖVERfyllda. 😉
Ja, det hör man ju på namnet, ÖVERfyllda. 😉
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 22:32Kastar mig sent i i tråden. Jag har sprungit en halvmara (sept 10) och laddade med äggröra, prinskorvar, bacon, stekta tomater och champinjoner, mackor, juice och kaffe. I vanliga fall äter jag smörgåsar och dricker kaffe till frukost, för mig var det en
Kastar mig sent i i tråden. Jag har sprungit en halvmara (sept 10) och laddade med äggröra, prinskorvar, bacon, stekta tomater och champinjoner, mackor, juice och kaffe. I vanliga fall äter jag smörgåsar och dricker kaffe till frukost, för mig var det en