Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon mer än jag som vill kombinera löpning med andra idrotter? Och som tycker att det kan bli lite svårt att få ihop allting?

Jag spelar tennis och innebandy 2-3 ggr per vecka, och dessa pass går alltid först eftersom jag tycker att de är så himl

Titta in i triathlon-gruppen - vi kör mer än löpning 🙂

Har du 2-3 pass vardera av tennis och innebandy eller 2-3 pass totalt?
I stort sett är det nog lugnt i vilket fall, håll cyklingen lite soft dagen för kvalitetslöppasset.

Kombinationen cykel- löpning kräver lite tillvänjning men är inte så dum som man f

Jag har aldrig varit inne på triathlon-gruppen, den låter så "tävlingsinriktad", men jag får väl kolla där. Anledningen att jag lade inlägget här är att jag vill fokusera på kvalitet när det gäller just löpning.

2-3 pass per vecka är för innebandyn och t

Då funkar det väl rätt bra. 2 pass tekniksport, ett kvalitetspass löpning och ett distanspass löpning i veckan och ett löppass och tennis på söndagen. Helvila lördag och bara cykel en dag i veckan. Nåt lättare styrkepass i veckan skulle väl in också iofs

Jag cykelpendlar drygt 2.5 mil tor till jobbet dagligen, plus att jag cyklar de flesta andra sträckor. Jag känner absolut av det i benen och de veckor jag inte har cyklat har jag sprungit mera, omedvetet, pga piggare ben. Jag har helt enkelt "orkat" ta mi

Det jag undrar rent konkret också, i det här sammanhanget, är om det enbart med avseende på löpträningen och dess kvalitet och resultat, är sämre eller bättre att enbart köra Szalkais program och inget annat, jämfört med att köra Szalkais program fast byt

Anna, jag har alltid cyklat till och från jobbet när det har varit möjligt och egentligen inte tänkt på det som träning, men nu när jag kommer upp i ca 5 timmars cykling per vecka, så inser jag att det motsvarar nästan lika mycket energi som all min övrig

Hm, 40km löpning motsvarar ungefär 4h i lungt tempo... Jag tror inte att cyklingen innebör en likvärdig energiutgåva... jag skulle snarare säga att 1h transportcykling är mer likvärdigt 30 min löpning, efter vad min gamla polar berättade iaf... Det beror

Jag gjorde ett litet snabbt överslag, där jag använde ca 27 kkal/km för cykling och 65 kkal/km för löpning, och då motsvarar ca 92 km cykling knappt 40 km löpning. Jag cyklar runt 20 km/h. Jag tycker i alla fall att 5 timmars "träning" på 75% av maxpuls ä