Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 17:28Borde jag ha varnat för ironi?
Borde jag ha varnat för ironi?
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 17:32Nej då, 305:an ser ut att kunna hysa ett rejält batteri.
Nej då, 305:an ser ut att kunna hysa ett rejält batteri.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 18:37Energiförbrukningen vid cykling är helt fel på FR305; jag har verkligen noggrant kollat alla gjorda inställningar så att de är korrekta. Däremot så har jag förstått att 1kkal/kg/km för löpning är den absolut bästa uppskattning man kan använda, oavsett has
Energiförbrukningen vid cykling är helt fel på FR305; jag har verkligen noggrant kollat alla gjorda inställningar så att de är korrekta. Däremot så har jag förstått att 1kkal/kg/km för löpning är den absolut bästa uppskattning man kan använda, oavsett has
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 18:44Nåja, nu bryr jag mig inte om energiförbrukningen så jag har inte orkat följa upp det. I den mån jag kollar är det mera siffernörderi.
Nåja, nu bryr jag mig inte om energiförbrukningen så jag har inte orkat följa upp det. I den mån jag kollar är det mera siffernörderi.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 20:43Långdistanslöpning och bordtennis (t+)
Långdistanslöpning och bordtennis (t+)
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:34Problemet med energiberäkning vid cykling är att det är så beroende på aeroposition, vind, backighet och en hel hög andra faktorer att det lätt kan slå på en faktor två vilken enerigförbrukning du får för en given sträcka. Det bästa man kan göra är antagl
Problemet med energiberäkning vid cykling är att det är så beroende på aeroposition, vind, backighet och en hel hög andra faktorer att det lätt kan slå på en faktor två vilken enerigförbrukning du får för en given sträcka. Det bästa man kan göra är antagl
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 11:19Jag tror Lena var mer intresserad av ett bra sätt att kombinera de olika idrotterna och ett bra upplägg för att få mer ut av löpningen. Eller?
Hur blev det till en diskussion om förbränning i cykling kontra löpning?
Jag tror Lena var mer intresserad av ett bra sätt att kombinera de olika idrotterna och ett bra upplägg för att få mer ut av löpningen. Eller?
Hur blev det till en diskussion om förbränning i cykling kontra löpning?
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 16:32Precis! Men det kanske inte finns så många här som kombinerar löpningen med andra idrotter?
Precis! Men det kanske inte finns så många här som kombinerar löpningen med andra idrotter?
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 20:41jag kan förstå att man vill räkna med cykelturerna som träning men det är knappast "idrott". Att kombinera tennis och innebandy med löpning är väll inte så svårt?
Problemet är kanske att du blir sliten av cykel. Då tycker jag du ska dra ner på tempot på c
jag kan förstå att man vill räkna med cykelturerna som träning men det är knappast "idrott". Att kombinera tennis och innebandy med löpning är väll inte så svårt?
Problemet är kanske att du blir sliten av cykel. Då tycker jag du ska dra ner på tempot på c
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 20:45Hur ofta löptränar du 4-5 timmar? Det är ett ganska vanlig cykelpass.
Hur ofta löptränar du 4-5 timmar? Det är ett ganska vanlig cykelpass.