Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 09:29Imponerande läsning i den länken.
Se på elitspelare i rugby, de är ofta 100 kg+, och även om de inte vinner maraton, gör de inte bort sig på ett motionslopp i löpning. Du kanske får svårt att gå under 1,30 på halvmara om du ska klara 200 i knäböj, men l
Imponerande läsning i den länken.
Se på elitspelare i rugby, de är ofta 100 kg+, och även om de inte vinner maraton, gör de inte bort sig på ett motionslopp i löpning. Du kanske får svårt att gå under 1,30 på halvmara om du ska klara 200 i knäböj, men l
Quote from Lars Mörrby on 10 July 2009, 09:53Erik,
jag har "lyft skrot" regelbundet i över 30 år och först de senaste åren lagt mer tid på
konditionsträning. Jag har definitivt inte bra gener för byggning men lite muskler har det väl i alla fall blivit genom åren, även om syftet med träningen främs
Erik,
jag har "lyft skrot" regelbundet i över 30 år och först de senaste åren lagt mer tid på
konditionsträning. Jag har definitivt inte bra gener för byggning men lite muskler har det väl i alla fall blivit genom åren, även om syftet med träningen främs
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 10:19B: Ja, verkligen. Jag tuffar runt på 83kg på 183 cm. Har lågt BF, men inser givetvis att det skulle vara bättre för löpningen att väga 10kg mindre.
Som sjukgymnast ser jag den ledsparande effekten också, men jag tycker att det är så sanslöst kul att lyfta
B: Ja, verkligen. Jag tuffar runt på 83kg på 183 cm. Har lågt BF, men inser givetvis att det skulle vara bättre för löpningen att väga 10kg mindre.
Som sjukgymnast ser jag den ledsparande effekten också, men jag tycker att det är så sanslöst kul att lyfta
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 10:32Krister: Shit pommefritt vilket fruntimmer..!
Oerhört imponerande med hennes meriter(!)
Hon bevisar att man man "äta hela kakan o behålla den" så att säja..plus lite till 😀
Men från min sida vette bubblan om jag vill ha dem upläggen varje dag alltså..
E
Krister: Shit pommefritt vilket fruntimmer..!
Oerhört imponerande med hennes meriter(!)
Hon bevisar att man man "äta hela kakan o behålla den" så att säja..plus lite till 😀
Men från min sida vette bubblan om jag vill ha dem upläggen varje dag alltså..
E
Quote from Lars Mörrby on 10 July 2009, 13:37Erik,
1,89 och 95kg - jag vet vad du menar... 😉
Erik,
1,89 och 95kg - jag vet vad du menar... 😉
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 18:32Tack alla för era kommentarer! Otroligt kul att ha gått med här på Funbeat och få så många svar så fort :-). Blir ju väldigt ödmjuk och inspirerad när man kollar folks träningsskördar också!
Angående förutsättningar och så vet jag inte helt. Lägger på mi
Tack alla för era kommentarer! Otroligt kul att ha gått med här på Funbeat och få så många svar så fort :-). Blir ju väldigt ödmjuk och inspirerad när man kollar folks träningsskördar också!
Angående förutsättningar och så vet jag inte helt. Lägger på mi
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 19:46LSD = Long slow distance, passet ska vara långt och med låg intensitet. Det är säkert skonsamt för benhinnor men jag tvivlar på att det är optimalt i kombination att bygga muskler. Då tror jag på korta intensiva pass och mycket intervaller.
LSD = Long slow distance, passet ska vara långt och med låg intensitet. Det är säkert skonsamt för benhinnor men jag tvivlar på att det är optimalt i kombination att bygga muskler. Då tror jag på korta intensiva pass och mycket intervaller.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 20:02Jag trodde det stod för Long STEADY Distance.
Jag trodde det stod för Long STEADY Distance.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 20:06Jag gillar deras förklaring:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=L%20S%20Ds&defid=2041431
Jag gillar deras förklaring:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=L%20S%20Ds&defid=2041431
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 20:07"LSD and speed are for runners"
He he.
"LSD and speed are for runners"
He he.