Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKomma över en tröskel????
You need to log in to create posts and topics.

Spring lite saktare så orkar du springa längre.

Eller alternativet. Spring utav sjutton så behöver du inte springa så länge.

Not. Kanske inte passar ditt motto men ändå.

Maire...vilka coacher du har fått.??!!...Jag tror banne mig att dom fått med alla tips å träningsråden som finns i hela vår underbara värld. Läs noga å så fatta å så gör kanske helt annorlunda...hehehehe. Löpningens underbara dynamik.//Kjell.(L)

Har precis samma problem om jag håller för högt tempo i början. Dra ner lite på tempot och försök tänka på annat. Som Sylvia sa, är musik ett måste - jag föredrar metal, men det kanske inte passar alla :-). När det gäller displayen, blippar jag mellan tem

Det låter onekligen som om det kan vara mentalt men jag har faktiskt en liknande erfarenhet. Jag hade precis som du en svacka efter 5-6 km. Den var inte så himla dramatisk så att man inte orkade ta ett steg till eller så men det blev helt klart tyngre. De

Jag tror att många som tränar löpning har sådana där svackor som kommer och går (under löppasset alltså). Om jag ska springa en mil lite snabbare får jag en redan vid 2-3 km. Tankar som "det här kommer aldrig hålla", "du orkar inte en mil i den här farten

Tack för alla tips och råd! Jag försöker hålla med takten 9 km/h, men om jag springer lite lungnade tempo då tycker jag att det gå så himla långsamt orken bara försvinner. Musik, det finns ju gymm men man hör ingenting när det är tre som springen en som r

För mig låter det definitivt som att det inte är orken det är frågan om - utan motivationen. Särskilt om orken försvinner när du sänker farten. Och det är fullt förståeligt: löpband är inte roligt. Gym är inte roligt...

Mina tips:

1. Ta med en mp3-spela

Kan bara hålla med dig Lee. Ser framför mig Fido på ett löpband, och husse & matte på varsitt brevid.

När jag var i USA vid årsskiftet såg jag att i "finare kvarter" körde man hunden i en vagn - ungefär som i en barnvagn. Tänk er att vara hund där - skjutsas när man skall ut och så gå på löpband inne för att få motion. Hur knäpp får man bli på en skala 1-