Quote from Funbeat user on 1 March 2009, 16:03Tack Börje! I morgon försöker jag äta ett ägg med grovbröd få se om jag orkar mera då.Ingen träning på helgen, i går blev det alldeles för "blött" på kvällen jag blev ett år äldre igen... jag hade inte bjudit någon hit och festa, men hur som helst kom det
Tack Börje! I morgon försöker jag äta ett ägg med grovbröd få se om jag orkar mera då.Ingen träning på helgen, i går blev det alldeles för "blött" på kvällen jag blev ett år äldre igen... jag hade inte bjudit någon hit och festa, men hur som helst kom det
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 10:11Tycker det låter "skönt" att det finns trösklar som man kommer över.
Har drabbats av såna trösklar (jag springer ute) och ibland, tex igår kände efter typ 1km att HUR ska jag orka, de här 6km klarar jag ALDRIG, men de gick. Fick lite sämre tid än innan me
Tycker det låter "skönt" att det finns trösklar som man kommer över.
Har drabbats av såna trösklar (jag springer ute) och ibland, tex igår kände efter typ 1km att HUR ska jag orka, de här 6km klarar jag ALDRIG, men de gick. Fick lite sämre tid än innan me
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 12:07Du har ju redan gått från 1 km till 6 km, sex gånger så långt. Du skall ju bara från 6 till 10 km nu, det är inte ens dubbelt så långt. Det blir inga problem. Kommer du upp till 7-8 km på träning, så går det utmärkt med 10 km på ett lopp. Jag lovar! Under
Du har ju redan gått från 1 km till 6 km, sex gånger så långt. Du skall ju bara från 6 till 10 km nu, det är inte ens dubbelt så långt. Det blir inga problem. Kommer du upp till 7-8 km på träning, så går det utmärkt med 10 km på ett lopp. Jag lovar! Under
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 12:55Ja, men det känns som att jag kommit till en tröskel. Innan har jag haft krafter kvar när jag sprungit 5km men nu e jag slut efter 6,1km och känns som att jag inte orkar springa en meter till. Iofs har det känts så innan också när man börja springa. Det ä
Ja, men det känns som att jag kommit till en tröskel. Innan har jag haft krafter kvar när jag sprungit 5km men nu e jag slut efter 6,1km och känns som att jag inte orkar springa en meter till. Iofs har det känts så innan också när man börja springa. Det ä
Quote from Lotta Lindström on 5 March 2009, 13:34Hur fort springer du? Det kanske hjälper att dra ner på farten lite.
Hur fort springer du? Det kanske hjälper att dra ner på farten lite.
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 13:46@ Sara: Det står tidigare, men ca 7.20 - 7.30/km. Jag känner att jag har mer att ge, men att inte kroppen vill lyda mig ungefär
@ Sara: Det står tidigare, men ca 7.20 - 7.30/km. Jag känner att jag har mer att ge, men att inte kroppen vill lyda mig ungefär
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 15:44Det är lugnt Anette - du har ju gjort jättestora framsteg redan! (t+)
Ett tips kan vara att ta längre pass där du varvar löpning och gång ... det är helt okej att gå mellan även om man är ute och springer.
Pröva t.ex. att springa 15 minuter och gå 5 min
Det är lugnt Anette - du har ju gjort jättestora framsteg redan! (t+)
Ett tips kan vara att ta längre pass där du varvar löpning och gång ... det är helt okej att gå mellan även om man är ute och springer.
Pröva t.ex. att springa 15 minuter och gå 5 min
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 15:49Hej Yvonne
Läste precis på din sida och ser att du också är nybörjare...
Kan du rekommendera att springa 10km nu och kolla hur man ligger till i tid?
Funderar nämligen på att göra det
Hej Yvonne
Läste precis på din sida och ser att du också är nybörjare...
Kan du rekommendera att springa 10km nu och kolla hur man ligger till i tid?
Funderar nämligen på att göra det
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 15:53Det är klart du kan testa på 10 km om du känner dig redo för det!
Är du med i Vinterutmaningen? Två "deltävlingar" återstår i den ... där kan man testa att springa 10 km hårt om man vill eller lunka/gå sakta om man känner för det.
Mer om Vinterutmaninge
Det är klart du kan testa på 10 km om du känner dig redo för det!
Är du med i Vinterutmaningen? Två "deltävlingar" återstår i den ... där kan man testa att springa 10 km hårt om man vill eller lunka/gå sakta om man känner för det.
Mer om Vinterutmaninge
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 16:00Ja de kunde ju va något för mig kanske.
Ja de kunde ju va något för mig kanske.