Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Snillen spekulerar... Men är inte appen ett försök att skapa ett beroende till sajten och erbjuda en paketlösning? Jag använder mest min GPS-klocka för att mäta min träning, så en app har jag aldrig riktigt haft behov av, men de gånger min klocka haverera

Dödsdömt var ordet. Jag är helt övertygad att lösningen heter samarbete, precis som bilindustrin. Det är ju hur krångligt som helst att föra över träningsdata till Funbeat, oavsett om det är från klocka eller nån app. Lägg krutet där istället Olle!

Hur skulle det bli lättare, Åke? Jag har en garmin klocka, så jag importerar bara in... Tycker att det är helt ok, men det skulle vara kul att höra om det går att göra ännu smidigare. 🙂

"...motionärer utan någon överdriven ambition, d.v.s. som inte vill investera i en klocka..."

Ja vi som kör utan GPS-klocka och avancerade analysprogram klarar oss bra med det som redan finns. Men tror att man behöver göra något för att faktiskt locka in

Ajdå! Där trampade jag kanske på en och annan öm tå! Ber om ursäkt, Marcus! Jag menade såklart "folk utan tvångsmässiga nörderi-behov"... Bättre? 😉

Det var ingen öm tå Jenny. Det var bara en sån bjudning att jag inte kunde hålla mig! 🙂 Den av mina vänner som springer överlägset snabbast höftar oftast sina distanser och äger ingen avancerad klocka. Däremot springer han mycket och ibland väldigt hårt

Fast det var en bra poäng. Folk motiveras av olika saker. Jag älskar att mäta saker, men det gör mig såklart inte till någon elitidrottare...

Nä jag menade inte alls att Funbeat kommer att dö, bara den versionen av Funbeat som många av oss som hänger på forumet tycker om. Jag gissar att Funbeat som ett ställe där folk bara reggar träning och håller kontakt med redan gamla träningskompisar kan

Jenny

jag har en Suunto Ambit 2. Jag hade tidigare en Suunto T6c. Jag skaffade en T6c eftersom jag hade tröttnat på att min Garmin (det var en Forerunner 301) hade så opålitlig pulsmätning. Jag kunde springa i lugnt takt med 130 i puls, plötsligt hoppade

Orkar man inte med export-import så är msn väl sällsynt lat. Om man är i den situationen går det väl ganska snabbt att vänja sig!