Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kanske en begränsning att man inte kan lägga in obegränsat med tävlingar åt gången?

Jag har redan gjort några förslag i denna och andra trådar i frågan. Det enklaste lösningen, men kanske inte bästa sättet, vore att dela löpningsgruppen i två delar. Löpning - träning och Löpning - tävling.

Är det där med en egen grupp för tävlingar inte precis det som redan önskades i ilägg 5 och 11 på första sidan i tråden för 2 månader sen (och antagligen även i tidigare trådar)?

Men hursom - ja, en separat tävlingsgrupp vore perfekt (t+)

Då behöver vi även en grupp Löpning - utrustning och en grupp Löpning - mat o dryck! 🙂

Nackdelen med att dela upp i en separat grupp är att inte alla kommer känna till den, och därmed posta reklam för sina lopp och "event" i den "vanliga" gruppen. Ja,

Jag har tidigare bara övervägt möjligheten att samla alla lopp (löpning/cykling etc) i en och samma grupp (och inte löplopp i en löpgrupp). Detta hade inneburit ganska stora nackdelar bland annat för att cyklister inte alltid är intresserade av löplopp.

Magnus: Alternativet till ett filter är lite knepigare än vad man först tror - det är möjligtvis en lösning på lite längre sikt.

Det går alltid att se till att det framgår tydligt i gruppen Löpning att det finns en till grupp för tävlingar. Och funkar de

Jag tror att det skulle bli jättebra Olle och jag tror att vi får tillbaka fler aktiva medlemmar i gruppen löpning.

En idé som, antar jag, är både enkel att implementera och har få nackdelar!
Med möjligheten till nån form av filter i framtiden blir det super!
Blir det genomfört snart blir det ännu bättre!

Just do it 🙂

Jag tror också det blir en bra lösning.
Diskussioner om Stockholm marathon och andra större lopp i den vanliga löpningsgruppen får vi nog stå ut med.
Troligen är det inte så många procent av de lopp som läggs upp som kommer att diskuteras där. Diskussione

Jag låter eventuell diskussion pågå över helgen så löser vi detta i början på nästa vecka om inte några oväntade nackdelar dyker upp.